Jag behöver få loss tändstiftet på min gräsklippare. Men fattar inte hur jag ska få loss tändhatten (Stiga Multimower 48 S). Den är av metall och vinklad. Jag kan inte känna att den ger med sig alls när jag drar i den, provat att vrida lite och dra också om den skulle ha någon slags bajonettfattning. Har sökt på nätet utan framgång.
Den är ganska ny så aldrig öppnad förut. Hur hårt vågar man dra? Tips?
 
  • Metalltändhatt fastsatt på tändstiftet i en gräsklippares motor, svårt att lossa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:

Bästa svaret

Tyvärr är det bara att ta i och dra i tändhatten.. Det sitter gummi i tändhatten som bränner fast mot tändstiftet och då känns det nästan omöjligt att få loss den..
Dra inte i tändkabeln vad du än gör..!
Det kanske underlättar att lossa kåpan ovanför om det är så att tändkabeln sitter lite i kläm.
Lycka till !!
 
Kåpan sitter som berg och hittar inga fästpunkter nånstans, magi...
Men jag provade att dra mer än jag vågade förut och då lossnade den. Tack!
 
Har du ett klistermärke ovanpå kåpan kan du prova att trycka med ett finger , troligen känner du då fördjupningar under märket.
I dom hålen sitter det nog muttrar som håller kåpan på plats.
 
  • Gilla
JHD
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.