Jag behöver få loss tändstiftet på min gräsklippare. Men fattar inte hur jag ska få loss tändhatten (Stiga Multimower 48 S). Den är av metall och vinklad. Jag kan inte känna att den ger med sig alls när jag drar i den, provat att vrida lite och dra också om den skulle ha någon slags bajonettfattning. Har sökt på nätet utan framgång.
Den är ganska ny så aldrig öppnad förut. Hur hårt vågar man dra? Tips?
Den är ganska ny så aldrig öppnad förut. Hur hårt vågar man dra? Tips?
Redigerat:
Bästa svaret
Tyvärr är det bara att ta i och dra i tändhatten.. Det sitter gummi i tändhatten som bränner fast mot tändstiftet och då känns det nästan omöjligt att få loss den..
Dra inte i tändkabeln vad du än gör..!
Det kanske underlättar att lossa kåpan ovanför om det är så att tändkabeln sitter lite i kläm.
Lycka till !!
Dra inte i tändkabeln vad du än gör..!
Det kanske underlättar att lossa kåpan ovanför om det är så att tändkabeln sitter lite i kläm.
Lycka till !!
Klicka här för att svara
