Håller på att bli galen...
Var inne och pillade i en kopplingsdosan med matningen till spishällen och ugnen. En ingående 3-fas och två utgående till ugn resp. häll, kopplade på 5-polig skruvplint - inga konstigheter.
Dock blev det lite svårigheter när jag skulle skulle sätta ihop dosan igen då jag nu inte fick in alla kablarna på rätt plats i skruvplinten. Kablarna är väl ca 20 år gamla "en-petare" och så korta och styva att jag helt enkelt inte fick dit dem. :-/
Nåväl, det löste sig genom att jag tog bort plinten och istället kopplade ihop med topklämmor. Nu visade det sig inte heller vara en helt lyckad idé då jag fortfarande inte får på locket på dosan...
Har försökt med milt våld och då fått på locket två gånger men då slutade två av plattorna på hällen att funka eftersom en av kablarna (olika båda gångerna) lossnade...
Fråga: finns det några tips/knep att ta till eller skall jag bara försöka igen tills det lyckas?
Vänligen,
/Martin
Var inne och pillade i en kopplingsdosan med matningen till spishällen och ugnen. En ingående 3-fas och två utgående till ugn resp. häll, kopplade på 5-polig skruvplint - inga konstigheter.
Dock blev det lite svårigheter när jag skulle skulle sätta ihop dosan igen då jag nu inte fick in alla kablarna på rätt plats i skruvplinten. Kablarna är väl ca 20 år gamla "en-petare" och så korta och styva att jag helt enkelt inte fick dit dem. :-/
Nåväl, det löste sig genom att jag tog bort plinten och istället kopplade ihop med topklämmor. Nu visade det sig inte heller vara en helt lyckad idé då jag fortfarande inte får på locket på dosan...
Har försökt med milt våld och då fått på locket två gånger men då slutade två av plattorna på hällen att funka eftersom en av kablarna (olika båda gångerna) lossnade...
Fråga: finns det några tips/knep att ta till eller skall jag bara försöka igen tills det lyckas?
Vänligen,
/Martin
Hoppas inte att nollan glappar..... Använd u-båtar i stället, tar mycket mindre plats, men 5 torix ska du nog få in i en dosa utan problem... Om det inte är typ VK dosa i hårdplast, dom e hopplösa...
Kallas även "dansk koppling", av för mig okänd anledning.
Somsakt, bland yrkesfolk finns det ett eget språk som få "vanligt dödliga" förstår. Men för att krångla till det så finns de ju lite allmänt vedertagna uttryck, Ubåt e ett bra exempel. Men en sak som jag själv har märkt när man bytt företag e att de finns minst lika måna lokala utryck som skiljer sig mellan företagen. Exempel, 3Ms schotch skarver, sånna man skarvar exempelvis teletråd med har mer eller mindre kallats olika på olika ställen, allt från "myror" som jag själv säger til fiskögon..
För att spinna vidare: Alla som vet vad en fladdermus är räcker upp en hand!!
Handuppe ! Lamputtag, typ sladd montage.
Klicka här för att svara