48 083 läst ·
124 svar
48k läst
124 svar
Hur få bort asfaltsfläckar på bil?
Jag har en från Würth.mexitegel skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.wurth.se/produkter/kemi/fordonstvattrekond/tvatt/tillbehor-rekond/sprayflaska-1-l/
Har inte haft den så länge då jag köpte den 2018-05-24 men hittills har den i alla fall hållit till skillnad från andra "skitsprutor". I övrigt är den väl inget speciellt utan fungerar som liknande sprutor.
Idag vill de ha över 300 plus moms av mig men jag betalade då en hundring. Oklart varför priset är så olika. Kan ha varit någon form av kampanj.
Biltemas 8liters tryckspruta som @ullberg tvingade mig att långtesta har givet priset fungerat över förväntan. Packningarna i pumpen är fortfarande i fint skick. Det som inte funkar längre är plastslangen till handtaget och, värre, det invändiga sugröret som faller i småbitar när det blir sprött. Men sprutorna har ändå fungerat i flera år och den jag har alkaliskt avfettning i lever fortfarande.
Ja, en sån har jag tagit död på också. Själva pumpen tror jag överlevde men slangar och innehållet all handtag pulvriserades av kallavfettningen. Tog inte mer än ett år. Innan jag hade KA i den så höll den bra
Ville ha en liten spruta till bilen så köpte deras 1,5 liter, https://www.biltema.se/fritid/tradgard/tradgardsredskap/trycksprutor/tryckspruta-15-l-2000030676 men där lossnade nu själva "pumppinnen" efter mindre än ett år. Kan ju iofs bero på annat än KA, men den är ändå huvudmisstänkt för detta dödsfallet.
Googlade lite för ett tag sen men hittade inget vettigt för mindre än typ 400 (om jag minns rätt) som kanske funkar bättre.
Ville ha en liten spruta till bilen så köpte deras 1,5 liter, https://www.biltema.se/fritid/tradgard/tradgardsredskap/trycksprutor/tryckspruta-15-l-2000030676 men där lossnade nu själva "pumppinnen" efter mindre än ett år. Kan ju iofs bero på annat än KA, men den är ändå huvudmisstänkt för detta dödsfallet.
Googlade lite för ett tag sen men hittade inget vettigt för mindre än typ 400 (om jag minns rätt) som kanske funkar bättre.
Jag har uppfattat via andra forum att denna verkar funka, men jag skulle som sagt inte ta samma till alk som petrol. Marolex har denna storlek i både edpm och viton. Proffsmagasinet är en åf.mexitegel skrev:
Ja, en sån har jag tagit död på också. Själva pumpen tror jag överlevde men slangar och innehållet all handtag pulvriserades av kallavfettningen. Tog inte mer än ett år. Innan jag hade KA i den så höll den bra
Ville ha en liten spruta till bilen så köpte deras 1,5 liter, [länk] men där lossnade nu själva "pumppinnen" efter mindre än ett år. Kan ju iofs bero på annat än KA, men den är ändå huvudmisstänkt för detta dödsfallet.
Googlade lite för ett tag sen men hittade inget vettigt för mindre än typ 400 (om jag minns rätt) som kanske funkar bättre.
https://www.autodude.se/produkt/tryckspruta_marolex/
Det är isåfall de i metall med vitonpackningar. Jag kommer inte ihåg var jag beställde min, har en i plast och köpte till ett bra lager med packningar. Men jag fyller bara den inför varje användning och sköljer ur ordentligt med vatten då jag förbrukat otaliga mängder sprutor. Tråkigt jobb men värt det när du slipper beställa nya =)mexitegel skrev:
Gäller samma för flygrostlösare, de munstyckena man får med är oftast sönder efter en användning.

