1 934 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Hur dum kan man vara?
Idag var det dags för första eldning i kakelugnen. Det gick nästan perfekt. :S
Inom 15 minuter var huset fylld med rök och alla brandvarnare på!
Först efter 5 minuter fattade jag vad som är fel. Skorstensspjället! Idioten (JAG) glömde att den måste vara öppen.
Har ni råkat ut för nåt liknande?
Inom 15 minuter var huset fylld med rök och alla brandvarnare på!
Först efter 5 minuter fattade jag vad som är fel. Skorstensspjället! Idioten (JAG) glömde att den måste vara öppen.
Har ni råkat ut för nåt liknande?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Du spelar i samma division som farbror Melker 
Liknande. Vi har inte fixat till till luften i huset riktigt än. När man kör köksfläkten på lite högre effekt får man öppna ett fönster lite för att det inte ska dra in genom skorstenen. Jag började dra igång en brasa i öppna spisen, spjället öppet och ett fönster lite på glänt. Det rök in som f**n. Upp med altandörren för att få ut röken. Kollar sedan vad resten gör. Sambon steker bacon och kör köksfläkten på max, sonen sitter i baded och fläkten där går även den på max...
Efter att ha öppnat upp lite mer fönster funkar även köksfläkt, badrumsfläkt och brasa samtidigt;-)
Efter att ha öppnat upp lite mer fönster funkar även köksfläkt, badrumsfläkt och brasa samtidigt;-)
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Nej men när familjen kommer till Saltkråkan först gången så försöker man göra upp eld med stängt spjäll, situationen räddas av handlarfrun som vet hur man handskas med spjäll.
Du kanske badar med kläderna på också
P
Du kanske badar med kläderna på också
P
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden