Hur ska vi på bästa sätt dra in röret i friggeboden? Var sätter vi ingångshålet och hur/var fäster slangen? Ska vi jacka ur i väggelementets nederkant? Eller ska vi låta slangen gå upp genom trossbotten och fästa det bakom innstallationsregelverket som vi sätter innanför isoleringen?

• Gul slang dras genom träram i byggprojekt för friggebod, med grönt verktyg nära. Trädgård med grönska och hund i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Infälld eller utanpåliggande gruppcentral?

Vid infälld gruppcentral så skulle jag gå upp i väggen.
Vid utanpåliggande gruppcentral så skulle jag gå upp via trossbotten å precis innanför väggen.

Oberoende vilket så bör/"ska" det vara mjuka böjar på slangen, följ gärna nätägarens krav för inkommande servis till mätarskåp även om det bara är egen intern matning.

Demmpa Demmpa skrev:
Infälld eller utanpåliggande gruppcentral?

Vid infälld gruppcentral så skulle jag gå upp i väggen.
Vid utanpåliggande gruppcentral så skulle jag gå upp via trossbotten å precis innanför väggen.

Oberoende vilket så bör/"ska" det vara mjuka böjar på slangen, följ gärna nätägarens krav för inkommande servis till mätarskåp även om det bara är egen intern matning.
Tack. Elektrikern kommer i veckan så vi tänkte förbereda så långt vi kan. Nu drog vi den genom trossbotten och gick upp precis innanför väggen. Då hoppas jag att det kommer funka.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.