3 736 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Hur dra avlopp?
Skall koppla in en toalett på ett kommunalt avlopp. Precis utanför tilltänkta platsen finns det avloppsrör som går till en vask. Är det vara att sätta en Y-koppling på det?
Hur grov dimension behöver jag? Detär inte åretrunt hus utan bara sommarhus med 4 boende.
Avluftning, är det något jag behöver tänka på när brunnen ligger 3 m utanför toaletten?
MVH
Fredrik
Hur grov dimension behöver jag? Detär inte åretrunt hus utan bara sommarhus med 4 boende.
Avluftning, är det något jag behöver tänka på när brunnen ligger 3 m utanför toaletten?
MVH
Fredrik
Det ska vara 110 mm's rör till en toalett. Är det ett 110-rör som du vill grena av så går det bra. Är det mindre måste du dra nytt.
Brunn? Skulle du inte koppla till kommunalt avlopp? Ska du dra rör från den gamla brunnen? (Bara nyfiken)
Brunnen ligger rimligtvis ett par meter lägre än toalettstolen. Tror ändå inte att det har någon betydelse för avluftningen, sådan ska du nog ha för att inte riskera tömda vattenlås.
Brunn? Skulle du inte koppla till kommunalt avlopp? Ska du dra rör från den gamla brunnen? (Bara nyfiken)
Brunnen ligger rimligtvis ett par meter lägre än toalettstolen. Tror ändå inte att det har någon betydelse för avluftningen, sådan ska du nog ha för att inte riskera tömda vattenlås.
Klicka här för att svara