Har köpt detta på Bauhaus, skulle nu koppla in det med impulsbrytare och dem tänder och släcker fint men hur ska jag koppla för att få den att ta pulser för dimmning? LED-drivdon på golv med etikettinformation och en person i arbetskläder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förpackning av "BALDER LED DOWNLIGHT 3-SET IP44" från MARKSLÖJD med tre infällda lampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

tommib
Det kan du inte med den drivaren. Den dimmas på primärsidan med antingen tyristor- eller transistordimmer (dvs vanliga vriddimmers, eller dosdimmer). Du kan inte styra den där direkt med en impulsknapp. Om du vill kunna göra det, köp ett annat drivdon. Den lämnar 350mA så det är enkelt att hitta andra passande don.

tommib
Ja, troligen. Räkna inte med att dimmerkurvan blir bra. Jag har en liknande lösning som jag blev tvungen att göra (konstantspänningslist i köket, dimmas på primärsidan). Man får trycka rätt länge innan den börjar dimma. Tror att det är just den där dimmern jag har.

Bättre är att köpa ett nytt drivdon som har push-dim som du vill ha, t.ex. denna http://www.eldirekt.se/belysning/tillbehor/led-driver-mb-multi-250-700ma

Nu står det inte hur kraftiga spottar du har köpt, så kolla maxeffekten vid 350mA.

• Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.