Hej!
Jag har ingen aning g om hur jag får ut spotten från den här sockeln. Vet inte heller om lampan är integrerad.
Hoppas någon har svar eller tips!
Jag har ingen aning g om hur jag får ut spotten från den här sockeln. Vet inte heller om lampan är integrerad.
Hoppas någon har svar eller tips!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går inte riktigt att se vad det är för ljuskälla men om det är en "vanlig" LED lampa för spotlights så är det inte osannolikt att det är en typ som heter GU10 som har två stift med "krage" på.
Då måste man trycka in den lite och vrida motsols en liten bit innan den dras ut.
Sen sitter väl den svarta kransen på den - eller så sitter svarta kransen i armaturen och måste bort först.
Vet du vad det är för armatur så du kan surfa fram en manual?
Då måste man trycka in den lite och vrida motsols en liten bit innan den dras ut.
Sen sitter väl den svarta kransen på den - eller så sitter svarta kransen i armaturen och måste bort först.
Vet du vad det är för armatur så du kan surfa fram en manual?
Troligtvis är det råttfälletypen, det blir att ta tag i den vita ringen och dra ner hela armaturen, den sitter då med 2 st fjädrar som pressar ut vingar som spänner på uppsidan taket. Du drar ner en bit och försöker klämma in fjädrarna mot armaturen. Är det gipstak så kan fjädrarna fräsa sönder hålet. Men pass upp, så inte fjädrarna slår ut närden kommer ner. Inget kul med smäll liknade råttfälla, så det gäller att vara på hugget och hålla i dom.
Tack för svar!T Testarn skrev:Det går inte riktigt att se vad det är för ljuskälla men om det är en "vanlig" LED lampa för spotlights så är det inte osannolikt att det är en typ som heter GU10 som har två stift med "krage" på.
Då måste man trycka in den lite och vrida motsols en liten bit innan den dras ut.
Sen sitter väl den svarta kransen på den - eller så sitter svarta kransen i armaturen och måste bort först.
Vet du vad det är för armatur så du kan surfa fram en manual?
Den sitter ordentligt. Den ger alltså inte efter när jag trycker. Jag vet inte tillverkare då det var förra husägaren som satte in dem.
Tack för svar!J jonaserik skrev:Troligtvis är det råttfälletypen, det blir att ta tag i den vita ringen och dra ner hela armaturen, den sitter då med 2 st fjädrar som pressar ut vingar som spänner på uppsidan taket. Du drar ner en bit och försöker klämma in fjädrarna mot armaturen. Är det gipstak så kan fjädrarna fräsa sönder hålet. Men pass upp, så inte fjädrarna slår ut närden kommer ner. Inget kul med smäll liknade råttfälla, så det gäller att vara på hugget och hålla i dom.
Ja det verkar så. Det går att dra ner. Har inte vågat dra hela vägen ännu, men det ska gå då gissar jag? Utan att sladdar o grejer slits av 🙂
Då är det nog bäst att försöka ta ut den ur hålet i taket som @jonaserik beskriver och se om det finns någon skrivet/etikett på den som ger vägledning.
Klicka här för att svara
