Okej. Det låter definitivt skramligt, och trumman är svårare att vrida för hand. När tvättmaskinen är igång är den otroligt högljudd jämfört med för en vecka sedan. Jag har redan kollat för att se om något har fastnat mellan trumman, men det finns inget att se på den lägsta punkten av trumman, så att säga.
då låter det som att trumlagret har gjort sittKaja91 skrev:
Okej. Det låter definitivt skramligt, och trumman är svårare att vrida för hand. När tvättmaskinen är igång är den otroligt högljudd jämfört med för en vecka sedan. Jag har redan kollat för att se om något har fastnat mellan trumman, men det finns inget att se på den lägsta punkten av trumman, så att säga.
Fick lagerhaveri i en tvättmaskin för ett år sedan, reparationen täcktes av garanti så det kom hit en reparatör och fixade det. Det fanns lager att få tag i "löst" (sitter i lite större plastbitar, så inte bara själva lagret, förmodligen ingår även någon form av vattentätning också på insidan) men reparatören bytte ut hela baljan med trumma och lager. Sa att dom inte bara byter lagren. Jag frågade inte mer specifikt, men fick intrycket att det brukade strula för ofta, så det var vettigare att byta alltihop rakt av.
Det var en toppmatad maskin med lager på bägge sidor av trumman, mycket möjligt att strategierna varierar mellan olika konstruktioner.
Det var en toppmatad maskin med lager på bägge sidor av trumman, mycket möjligt att strategierna varierar mellan olika konstruktioner.
Klicka här för att svara