Min bror bor i Knivstabostäder med relativt nya externa persienner, som sitter fästade vid fönsterkarmen. En lina har gått av och änden av linan finns inne i persiennen, som sitter i en avlång vit plastdel med 2 ändstycken på 3 cm på vardera sidan. Jag har känt med händerna överallt och det finns inga spärrar att lossa. ChatGPT säger att ändstyckerna skall skjutas utåt och om det inte hjälper bända med skruvmejsel. Jag har ett dåligt foto där man ser ändstycket. Har någon erfarenhet av dessa persienner?
 
  • persienn4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.