3 648 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Hur byta låscylindern?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vad tusan skulle det hjälpa när det börjar brinna och huset blir rökfyllt?1 123abc skrev:
Nej, mycket enklare med ett låsvred på insidan av dörren så man enkelt kan ta sig ut..
Vad är felet med det i en vanlig privatpostad egentligen?
Dom vaknar och får en chans att ta sig ut i tid innan det är alldeles rökfyllt vilket inte ett vred på insidan hjälper emot.
Har du krav så har du det men även med krav kan man uppnå en fungerande lösning och i kombination med inbrottslarm kan kravet på låsning eventuellt vara lägre samtidigt som det kan varna vid brand och snabbt få ut räddningstjänsten.
Det kan vara skillnaden på liv och död.
Har du krav så har du det men även med krav kan man uppnå en fungerande lösning och i kombination med inbrottslarm kan kravet på låsning eventuellt vara lägre samtidigt som det kan varna vid brand och snabbt få ut räddningstjänsten.
Det kan vara skillnaden på liv och död.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
jag förstår inte varför det är ett problem att ha ett cylinderlås i altandörren
själv har jag cylinderlås i altandörren och cylinderlås med vred + tillhållarelås i ytterdörren ,när jag är borta är alla lås låsta och när jag är hemma så är endast cylinderlåset i ytterdörren låst
så det bör inte vara några problem med utrymmning vid ev brand
t
själv har jag cylinderlås i altandörren och cylinderlås med vred + tillhållarelås i ytterdörren ,när jag är borta är alla lås låsta och när jag är hemma så är endast cylinderlåset i ytterdörren låst
så det bör inte vara några problem med utrymmning vid ev brand
t
Produkter som diskuteras: "cylinderlås"
Cylinderlås
Cylinderlås är den mest använda låstypen i modern tid och är standard för alla typer av dörrar, från bostäder till kommersiella byggnader. Detta lås använder en cylinder som låses och låses upp med en nyckel. Cylinderlåsets design
Läs mer
Felet är ju att en inbrottstjuv bara behöver slå ett litet hål i rutan och låsa upp för enkelt kunna ta sig ut och in.KnockOnWood skrev:
En sak som tjuvar inte vill hålla på med är att klättra genom trasiga fönster, får de inte upp nån dörr eller nåt stort fönster enkelt så släpper de oftast objektet.
Det finns lås, som om de låses , med en spärr i speciellt läge, fungerar så att dörren måste låsas upp med nyckel även från insidan om den låses från utsidan. Detta är bra att använda under den tid man inte själv är hemma, för det försvårar för inkräktare att ta sig ut ur huset. Denna funktion ska naturligtvis inte vara aktiverad, när man är hemma, då det försämrar möjligheten att ta sig ut vid t.ex. brand. Om man har denna typ av lås, så fungerar ju specialskruv bra.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden