Hej,
Jag håller på med en köksrenovering och har fått ok från föreningen att ta bort en gammal tallriksventil som satt i skafferiet, då den inte fyller någon funktion, (Har inte varit öppen på 5 år)
Den sitter mitt på väggen och då jag inte kommer ha 60cm djupt skafferi där så blir den synlig, inte så kul.
Hur och med vad tätar jag den på bästa sätt?
Tacksam för tips!
//Suzanne
 
  • Gammal tallriksventil insatt i en vägg, synlig under köksrenovering, bakgrunden visar rå betongvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal tallriksventil i en vägg gjord av betong, rödbrun fyrkantig platta runtom, ventilen är rostig och delvis öppen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksrenovering med synlig tallriksventil på väggen, stege med burk stående på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Limma dit en platta med ventil och gör en inspektionslucka 15x15 i skåpet så kan du välja om den ska vara öppen eller inte.

Annars är det enklaste limma dit en bit plyfa/gips.
 
S Sson85 skrev:
Limma dit en platta med ventil och gör en inspektionslucka 15x15 i skåpet så kan du välja om den ska vara öppen eller inte.

Annars är det enklaste limma dit en bit plyfa/gips.
Hej tack för svar! 🙏🏼
Det blev en gipsskiva och en massa isolering innanför. Hoppas det kommer hålla😅
Nu är den borta i alla fall!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.