2 906 läst · 7 svar
3k läst
7 svar
Hur bygger man grunden till ett kallgarage?
Beror rätt mycket på hur ni skall använda garaget. Är det bilar som används dagligen är jag rätt säker på att de mår bättre av att stå i ett kallgarage. Komfortmässigt om man skall ägna sig åt aktiviteter i garaget är ju ett varmgarage att föredra 
Jag glömde meddela dej att ett isolerat garage har en isolerad betongplatta. Ett oisolerat garage har en betongplatta som är gjuten direkt på krossbädden.
Jag rekommenderar dej att göra en isolerad betongplatta, även om du ska ha oisolerade väggar och kallgarage. Oisolerade väggar kan du alltid isolera i efterhand - en oisolerad garageplatta är för evigt oisolerad. Det går inte att ändra på efteråt annat än att du bilar bort plattan - isolerar och gjuter en ny platta = vansinnigt oekonomiskt.
Jag rekommenderar dej att göra en isolerad betongplatta, även om du ska ha oisolerade väggar och kallgarage. Oisolerade väggar kan du alltid isolera i efterhand - en oisolerad garageplatta är för evigt oisolerad. Det går inte att ändra på efteråt annat än att du bilar bort plattan - isolerar och gjuter en ny platta = vansinnigt oekonomiskt.
Som Tyresö skriver, isolera golvet, om inte så ångrar du dig förr eller senare
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Exponerad syll (?) i anslutning till torpagrunden
Byggnadsvård -
Är det någon av dom svenska hustillverkarna som bygger 'foderfritt' ?
Hustillverkare -
Hur säkrar vi grunden till byggboden?
Grund & Markarbeten -
Renovering av lucka till krypgrunden
Byggnadsvård -
Bör jag dränera om till krypgrunden innan jag bygger trall?
Grund & Markarbeten