Har ett litet sommarhus som jag tänkte bygga en altan till nu i sommar, men tyvärr ligger stugan på massa sprängsten. Hur långt jag än gräver kommer jag inte ner till berget utan det det är bara en massa varierande storlekar av sprängsten. Stugan ligger ganska avlägset så det är omöjligt att ta dit en grävare. På vintrarna är det mycket snö och is så jag vill bygga en så stabil grund det bara går. Är det möjligt på sprängsten?
 
Kan du inte gjuta plintar?
En plint behöver ju inte vara "rak" så länge du får lite djup på den så fungerar det med en "betongklump"...
 
Gräv hål och gjut plintar. Sprängstenen dränerar antagligen bort vatten effektivt, så tjälskjutning borde inte vara ngt problem.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.