Tja!

Jag bor i en bostadsrätt och skulle vilja skärma av sovalkoven med en halvvägg. Mitt kylskåp är inkapslat med träskivor och min tanke är att bygga en halvvägg som kan skruvas fast mot denna konstruktion.

Min tanke är att bygga denna vägg med reglar + plywood + gips för att kunna fästa en tv på ena sidan. Ett annat alternativ är att köra på "stående" reglar för att få detta lite luftigare. Längden och höjden på väggen ska vara omkring 1400x1500.

Men hur fäster jag väggen mot golvet? Dubbelhäftande tejp? Jag vill helst inte behöva skruva i mitt trägolv.
Bör man montera på reglar som ligger 90 grader mot väggen för att motverka vikten av tvn?
Tror ni att detta är möjligt att få till på ett bra sätt?

Tacksam för alla svar!
Innervägg.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
Jag tror att du längst till höger behöver en pelare som går upp till taket (och sitter fast i taket) för att få väggen tillräckligt stabil. Inte trevligt om väggen svajar om man råkar stöta till den. Likaså måste infästningen till vänster vara helt stabil, nuvarande träskivor får inte röra sig om man trycker/drar så hårt man kan man mot dem. Blir den det med de träskivor som finns där?

Det räcker bra med dubbelhäftande tejp under regeln (syllen) som ligger på golvet, under förutsättning att den hålls helt stabilt på sidorna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.