Jag la för en tid sedan plattorna under soptunnorna. Tyvärr har det blivit ett mellanrum mellan asfalten och plattan. Plattan är också något högre än vägen, ca 5 cm (vägen lutar nämligen men plattorna är raka). Fick tipset att fylla igen med finbetong men aldrig gjort det.

Någon som har något tips så att det blir bra eller är det bara att lägga på det utan något egentligt förarbete?

• Plattor under soptunnorna med mellanrum till asfalten, plattorna är fem cm högre. Betongföreslag för fyllning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle lägga lagningsasfalt. Betydligt tåligare i så tunna lager och du kan dra ut det på befintlig asfalt för en mjukare övergång. Spricker det eller sjunker så är det bara att lägga på mer eller stampa om det.

• Gilla
Nyhusägare2
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Jag skulle lägga lagningsasfalt. Betydligt tåligare i så tunna lager och du kan dra ut det på befintlig asfalt för en mjukare övergång. Spricker det eller sjunker så är det bara att lägga på mer eller stampa om det.
Tack. Ser att Jula har reparationsasfalt får kanske prova först tillsammans med asfaltsklister. Tack för hjälpen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.