Hej,
Tänkte passa på att bygga en pergola när jag ändå byter trallgolvet. Mina tankar:
Pergola bredd 7 meter , djup 4 meter så den nästan täcker hela golvytan fram till uterummet till vänster.
Min tanke var att ha 4 st 115x115 pelare som även syns på bild och sedan 4 liggande limmträbalkar ( 2st 7 m och 2st 4 m)
min tanke var ett göra allt i dimension 115x115 men inser att detta är en optimistisk idé när jag läser på diverse forum
utmaningen jag har är att jag inte vågar fästa i fasad pga enstegstätad puts( riskkonstruktion)
Frågorna jag har är:
Är min tankar helt åt skogen och att det inte bär?
Om det gör det vilka dimensioner behöver jag ha för att ska bara i mina 7 och 4m balkar?
Om detta inte går kan jag istället montera 2 pelare till?
många frågor från en nybörjare /CG