Hur bygger jag upp en tillräckligt stabil grund för att ställa en mindre husbil på tomten. Tacksam för tips om tillvägagångssätt, grävdjup, markduk m.m
Marken är pinnmo
 
Är du säker på att det behövs urgrävning osv för att göra det stabilt?

Blir det blött på området under höst/vår? Eller står platsen på en högpunkt?
Om du inte misstänker att marken är väldigt mjuk så kanske det inte behövs göra någonting.
Testa ställ fordonet där och se om den verkar sjunka undan eller inte.
Blir fort pengar om man ska förbereda på samma sätt som vid grundsättning för hus osv.
 
Tack Marcus!
Ska testa ditt förslag, marken ser ganska stabil ut så det kan funka!
Kanske då bara gräva bort gräset, lägga markduk och lite singel vad tror du?
 
Om du med pinnmo menar packad morän så kan du bara skotta undan ev förna och lägga dit 0-16 samkross. Pinnmo släpper igenom vatten så dränering behövs troligen inte. Duk förmodas hindra olika skikt att blanda sig. Meningslöst då pinnmo är i princip detsamma som kross.
Om något årtionde har gräset vuxit in. Då har du körbar gräsmatta på platsen.
Mvh Findus
 
Tack, låter bra!😁👍🚐
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.