Vi vill bygga matbord till vårt lilla kök. Vill ha ett som går att dra in över kökssoffan (gjord av ikeaskåp) eftersom jag pluggar där. Vill ha ben som är liknande på bilderna fast smalare än skivan så skivan går att dra in över kökssoffan. Sitter nu och knäcker rygg över bordet...

Problemet är att det inte finns något bord med rätt ben och storlek i vår prisklass under 7000kr. Vi vill ha 70-75 x 125-135 på skivan och höjd 75cm och det finns inte. Ska även matcha stolarna på bilden.

Så min fråga. Kan man bygga om ett för stort bord som det mörka bordet om man köper det. Ena kortsidan ska stå vid ett fönster så skulle kunna kapa av en sida utan att det syns. Eller något tips om hur man kan bygga ett eget? Man kan köpa liknande benen hur hittar man skivan?

• Person vid köksbord med dator, anteckningsbok och kopp, letar matbordslösningar; bordet har röda kanter och vita ben över mönstrade kuddar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Matbord i ljust trä med rektangulär skiva och två rektangulära ben på varje sida.
    Skapa konto
  • Rektangulärt träbord med robusta ben i ett korsliknande mönster, potentiellt justerbart för mindre utrymmen, visas på en vit bakgrund.
    Skapa konto
  • Två mörka trästolar med utskuren stjärndetalj i ryggstödet, står bredvid varandra mot en vit vägg, delvis täckt av en mönstrad gardin.
    Skapa konto
Vill tillägga att det stor bordet är 200cm långt så 80cm för långt och minst 20 cm för brett

• Gilla
magnu och 1 till
  • Laddar…
Hej @jsmohshm!

Gjorde för några månader ett måttanpassat matbord 60 x 75 till en släkting.
Ingen ”raketforskning” precis. Skicka ett PM så kan vi se om det går att lösa.

Dag

Måttanpassat matbord i trä med en ölburk på, fotograferat utomhus på gräs.
Skapa konto

Måttanpassat matbord i trä med rundade hörn, sett ovanifrån på en grön gräsmatta.
Skapa konto

Ett måttanpassat matbord i trä, fotograferat utomhus på en gräsmatta med stenar i bakgrunden.