Uppe i taket/hörnet i ett rum har jag vattenrör (plast) och el-ledningar som sitter fast lite fult och sträcker sig hela rummets längd (5m). Dessa vill jag nu bygga in utanpå väggen. Det hela skall vara minst 12cm i bredd och 9 cm i höjd för att få plats med det hela. Hur gör jag detta smidigast? Jag är inne på planhyvlade reglar som jag skruvar fast i vägg och tak och sen klär med text gips och sen spackel + färg. Detta blir då totalt ca 18 i bredd och 15 i höjd med 45mm-reglar och 13mm-gips. Finns det något enklare/snyggare/diskretare alternativ? Taket är paneltak och väggarna är sandmålade gipsskivor. Det går inte att fasa in rör+ledningar inuti väggen, tyvärr.

/Bobo123
 
Hej!

Är det kondensavledningsrör och elmatning till en luftvärmepump du beskriver?

Beroende på hur det är utfört/materialval så kanske det inte är lyckat att bygga in vattenrör och elmatning i samma låda.

Har du möjlighet så bifoga gärna en bild för bättre svar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.