Hejsan. Som ni ser på bilden så ligger det ett gäng rör under handfatet i badrummet. Inkommande vatten med vattenmätaren går där, varmvatten till elementet och även vatten till toaletten går ut därifrån. Frågan är hur man bygger igen utrymmet på bästa sätt. Man måste ju komma åt att läsa av vattenmätaren. Ska jag bygga en låda med inspektionslucka och sedan ta dit mattläggaren? Det sitter våtrumsmatta och våtrumstapet i resten av badrummet redan. Jag tänkte att jag skulle göra platsbyggd förvaring längs den väggen så utrymmet kommer att vara stängt, men jag
undrar hur jag ska göra för att det ska bli rätt. Badrummet i sin helhet är gjort innan vår tid, vi rev bort en tidigare låda för att dra rör till en ny ack.tank, och vi vill helst slippa göra om hela badrummet nu eftersom vi går och skissar på att bygga ut. Men det kan ju inte stå öppet till dess. Så hur bygger jag igen för att inte riskera skador/ansvar? Tack!
/Johan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
/Johan
Notera dock ev. regler om tillgänligt utrymme kring vattenmätaren:
http://www.byggahus.se/forum/badrum...a-inbyggd-vattenmatare-i-kallarbadrummet.html
http://www.byggahus.se/forum/badrum...a-inbyggd-vattenmatare-i-kallarbadrummet.html
Klicka här för att svara
