En fråga av ren nyfikenhet för er insatta värmepumpare:

Hur effektiva kan luft-luftvärmepumpar blir? Hur mycket går det att tänja gränserna? COP 10? 15? Vad kan tänkas ändras i framtiden - nya kylmedel, effektivare kompressorer? Kommer de bli effektivare även vid ritkigt låga temåeraturer eller är den marknaden för liten? Kort sagt: Hur ser värmepumpen ut om 5 eller 10 år?
 
Svaret på din fråga är nog ganska hemlig. De som vet vill vara först på markaden.
Ett är dock säkert, vänta inte med en så blygsam investering om du går i tankar att installera.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.