En fråga av ren nyfikenhet för er insatta värmepumpare:
Hur effektiva kan luft-luftvärmepumpar blir? Hur mycket går det att tänja gränserna? COP 10? 15? Vad kan tänkas ändras i framtiden - nya kylmedel, effektivare kompressorer? Kommer de bli effektivare även vid ritkigt låga temåeraturer eller är den marknaden för liten? Kort sagt: Hur ser värmepumpen ut om 5 eller 10 år?