1 154 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Hur börjar vi, vad gäller?
Japp, nu ska badrummet påbörjas. Vi ska göra badrum på nedervåningen där väggar, tak och golv består av betong. I golvet har vi dragit nya avloppsrör och singlat, isolerat 20 cm, lagt vattenburen golvvärme samt gjutit en 10 cm platta på.
Utanför huset är det fritt, alltså inga ytor under mark.
Hur ska vi gå tillväga. Vad gäller för fuktspärr? Behöver vi ha det i hela badrummet på både golv och väggar? Eller räcker det i duschen? Det finns så många åsikter kring detta, fukten behöver ju kunna vandra genom betongen och inte stängas in eller?
Mvh/
Dr Kasslers fru...
Utanför huset är det fritt, alltså inga ytor under mark.
Hur ska vi gå tillväga. Vad gäller för fuktspärr? Behöver vi ha det i hela badrummet på både golv och väggar? Eller räcker det i duschen? Det finns så många åsikter kring detta, fukten behöver ju kunna vandra genom betongen och inte stängas in eller?
Mvh/
Dr Kasslers fru...
Det finns egentligen inga åsikter om detta, det är ett faktum att ni ska ha tätskikt i hela rummet om ni vill uppfylla branschreglernas och försäkringsbolagens krav. I vissa konstruktioner skippar man tätskikt där inte direkt vattenbegjutning sker, till exempel i källare, men er konstruktion ska tveklöst ha tätskikt i hela rummet.
Trollpost = http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll
Men om det var ett seriöst inlägg tar jag tillbaka det och hänvisar till:
http://www.bkr.se/branschregler/branschregler2007.pdf
...eftersom utformning av badrum regleras av branschregler och inte av åsikter.
Men om det var ett seriöst inlägg tar jag tillbaka det och hänvisar till:
http://www.bkr.se/branschregler/branschregler2007.pdf
...eftersom utformning av badrum regleras av branschregler och inte av åsikter.
klart att det inte regleras av åsikter utan av regler, det är bara det att många har åsikter om vilka regler det är som gäller
. Vi har frågat X antal olika hantverkare och har fått lika många svar (och åsikter). Självklart ska vi hålla oss till de regler som finns!
Tack för hjälpen!
Tack för hjälpen!
Klicka här för att svara