Vi har en fördragen kabel i vår förening till vår uteplats.
Vi har kopplat vidare till ett urtag.
Har fått åsikter om vidarekopplingen som gjorts enligt bild och innesluten i dosa.
Kan inte se att det skulle vara något anmärkningsvärt. Vad säger ni?
/C
Vi har kopplat vidare till ett urtag.
Har fått åsikter om vidarekopplingen som gjorts enligt bild och innesluten i dosa.
Kan inte se att det skulle vara något anmärkningsvärt. Vad säger ni?
/C
Hur kan de inte vara färgerna som är problemet när bilden visar mer eller mindre svarta trådar som är ihopsatta med gröngul jord, blå nolla, och brun fas?
Men för att sammanfatta lite kritik:
- ingen drag avlastning
- använder ubåtar ist för wago
- gummikabel som kommer in snett
- någon form av eltejp i dosan och på kablar med oklar syfte?
Men för att sammanfatta lite kritik:
- ingen drag avlastning
- använder ubåtar ist för wago
- gummikabel som kommer in snett
- någon form av eltejp i dosan och på kablar med oklar syfte?
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 770 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 770 inlägg
Överenstämmer med vad?CBJ skrev:
Bilden är rätt dålig så det är svårt att se, men jag ser ingen uppenbar gul/grön ledare för jord. Jag ser lite olika färger, svart kabel mot vit till exempel.
Absolut ser det amatörmässigt ut. All den eltejpen ser knappast professionellt ut.CBJ skrev:
Hur är det med kopplingsdosan, ligger den bara löst eller är den fastsatt så där snett på trallen?CBJ skrev:
Hur är det med membranen, är de ok?
Hur är det med dragavlastningen (syns ingen)
Hur är det med kabelvalet?
Hur är det med klamringen av kabeln?
Är dosan åtkomlig och kan man öppna den utan verktyg?
Så där ser det väldigt amatörmässigt ut, men med locket på dosan så ser man ju inte eltejpen, eller färgerna, eller avsaknaden av dragavlastning, så det är väl de andra sakerna antar jag som de reagerat på?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden