674 läst ·
8 svar
674 läst
8 svar
Hur bör jag måla
Jag tänkte sätta upp råspont i taket i badrummet .
Nu till frågan. Jag tänkte måla sponten med Beckers fasadfärg, eller ska det kanske målas med våtrumsfärg? Jag kommer att grundmåla först. Tacksam för svar.
Nu till frågan. Jag tänkte måla sponten med Beckers fasadfärg, eller ska det kanske målas med våtrumsfärg? Jag kommer att grundmåla först. Tacksam för svar.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 217 inlägg
Har du verkligen tänkt igenom detta ordentligt? Råspont är synnerligen olämpligt i ett våtrum p.g.a. ytstrukturen. I taket är det dessutom som mest fuktigt. Det kommer att börja mögla hyfsat omgående. Både på ytan och baksidan. Det blir svårt att rekommendera någon färg i det läget. Är det utseendet av råspont du är ute efter?
Ok, vilken träpanel kan jag använda? Jag har ett litet befintligt badrum med panel i taket. Som har varit där sen 80-talet som ser intakt ut med en vanlig paxfläkt Jag har även mekanisk ventilation med 2st frånluftskanaler. Tack för återkoppling
Produkter som diskuteras: "paxfläkt"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 217 inlägg
Det finns nog våtrumspaneler av fuktsäkert material på byggmarknaderna. Har inget förslag på fabrikat tyvärr.
Normalt sett sätter man gipsskivor och en godkänd väv som sedan målas vattentätt. Det är oftast rollade färger som är i två skikt som skall appliceras i varandra inom en viss tid.
Normalt sett sätter man gipsskivor och en godkänd väv som sedan målas vattentätt. Det är oftast rollade färger som är i två skikt som skall appliceras i varandra inom en viss tid.
Ok ,då blir det ngn form utav panel.
Tack för infon👍
Tack för infon👍
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden