Hej! Vårat hus är från 67 och jag har slitit ner typ 67 lager tapet. Som ni ser på bilderna så ser väggen rätt dassig ut, det är ömsom tapetrester, ömsom gammalt spackel kvar, men jag har pausat arbetet dp jag inte vet om ja bara jobbar in mig i ett hörn. Förhållandevis jämn yta, men tror ojämnheter kommer synas igenom en renoveringstapet. Just nu vill jag bara slå ner alla gamla gipsskivor och sätta upp nya, men svårt att hinna med det i dagsläget. Hur hade ni hanterat en sån här vägg? Vi vill få en slät yta och måla på den
alternativen är väl typ renoveringsgips, bredapackla, fortsätta ta bort tapet och sen sätta renoveringstapet.
Tack för tips 🙏
Tack för tips 🙏
Okej, gött tack!Davidbagare skrev:
Nu gjorde min sambo som så att hon ”grundmålade” med tapetklister istället för spärrfärg
Tapetklister löser sig i vatten. Det kan inte ha det som grund om ni ska bredspackla. Ni behöver måla med en spärrfärg (skrev nog stoppfärg i mitt förra inlägg).
Varför har hon målat väggen med tapetklister?
Edit: Nä, det kommer inte bli bra att måla väggen när ni först haft tapetklister på den.
Varför har hon målat väggen med tapetklister?
Edit: Nä, det kommer inte bli bra att måla väggen när ni först haft tapetklister på den.
Ok! Nä hon gjorde fel helt enkelt, tog fel burk när jag inte va hemmaDavidbagare skrev:
Ja. Ni behöver tvätta bort limmet med blöta svampar.
Men det ser ut som ni har asfaboard som understa lagret va? Kanske enklare att ni bara tar ner dem och byter till nytt underlag. Så slipper ni ta bort tapetklister. Dessutom luktar kanske väggarna från 67 lite illa med, och ni kan kolla över isoleringen i samma veva.
Men det ser ut som ni har asfaboard som understa lagret va? Kanske enklare att ni bara tar ner dem och byter till nytt underlag. Så slipper ni ta bort tapetklister. Dessutom luktar kanske väggarna från 67 lite illa med, och ni kan kolla över isoleringen i samma veva.
Klicka här för att svara