3 293 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Hur blir det med lån??
Hej hopp!!!
Vi har fått lån beviljat och ska som sagt teckna avtal på vårt kommande hus..
Allt borde vara frid o fröjd
men nu kom jag tänka på att vi har ju inte gjort några tillval. Kommer lånet baseras på kalkyl(standard och utan tillval) som jag fick av mäklaren och skickade till tjejen på banken eller kan man ändra det där ifall nu vi väljer något tillval? ??? :-/
Hmm så typiskt att komma på detta efteratt jag pratat med henne. :-[
Vi har fått lån beviljat och ska som sagt teckna avtal på vårt kommande hus..
Allt borde vara frid o fröjd
Hmm så typiskt att komma på detta efteratt jag pratat med henne. :-[
Ring banken direkt och hör. Det blev likadant för oss, men det löste sig eftersom vi (enligt vår bank) hade hyfsade marginaler, så var det inget problem att ändra.
Dessutom höjde vi kalkylen en gång till, när vi fått bättre koll på hur mycket tomtarbete skulle kosta. Det är ju fördelaktigt att ligga höft i kalkylen - högre lån = större andel bottenlån.
Men det är ju bra att veta beloppet när man öppnar kreditivet, för då måste du betala pantsättningsavgift för hela beloppet (så att du inte betalar för mycket)
Dessutom höjde vi kalkylen en gång till, när vi fått bättre koll på hur mycket tomtarbete skulle kosta. Det är ju fördelaktigt att ligga höft i kalkylen - högre lån = större andel bottenlån.
Men det är ju bra att veta beloppet när man öppnar kreditivet, för då måste du betala pantsättningsavgift för hela beloppet (så att du inte betalar för mycket)
Klicka här för att svara