Vi har en ganska brant sluttningstomt som ligger mot delar av altanen som leder till att altanen tar stryk.
Jag skulle vilja gräva en liten terras med en liten avgränsning för att få altanen över markhöjd men är osäker på hur jordmassorna/marken beter sig. Jag är rädd att marken kommer att skjuta på med tiden och trycka tillbaka till samma nivåer. Vad tror byggahus? Att sätta stora och dyra L-stöd finns inte i budget.
Jag skulle vilja gräva en liten terras med en liten avgränsning för att få altanen över markhöjd men är osäker på hur jordmassorna/marken beter sig. Jag är rädd att marken kommer att skjuta på med tiden och trycka tillbaka till samma nivåer. Vad tror byggahus? Att sätta stora och dyra L-stöd finns inte i budget.
L Lassetasse skrev:Vi har en ganska brant sluttningstomt som ligger mot delar av altanen som leder till att altanen tar stryk.
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
Friktionsjord skapar över tid ca 45-graders lutning vilket kan motverkas genom att lägga tex stenblock. Om höjden är endast ca 40 cm borde det räcke med en stenmur. kan vara bra att förankra blocken 5-10 cm ner i jorden.
Klicka här för att svara