Via en vän har vi blivit rekommenderad en konstruktör(vi har även han som KA)

Vår bygglov är godkänt och det enda som behövs för startbesked och att entrepenören ska kunna ge oss en offert jobbet är k ritningar.

Konstruktören lovade oss att ritningarna skulle vara klara "om en vecka" när det gått tio dagar försökte jag ringa... inget svar
sms och mailade om ritningar och när jag kunde få dom... inget svar

Nu har det gått 2 veckor och inget svar. Har ring och mailar flera gånger, inget svar
När min vän ringer honom så svarar han och säger att jag ska ringa honom. Sen när jag ringer så tryckte han bort mig

Nu håller hela projektet på att bli uppfuckat pga konstruktören. Handläggaren väntar bara på k ritningarna så ger han oss startbesked

entreprenören har tid att köra igång i princip direkt, men han vill inte hålla sina gubbar i fall det dyker upp andra jobb(han har i normala fall 3-6 mån väntetid) och då kanske vi kan komma igång till hösten med alla de problem det innebär.

Hur gör jag för att bli av med konstruktören utan att åka på en faktura från honom? Vi har ju ingått avtal, han påstår sig ha påbörjat jobbet men har nu bara "försvunnit"

Nu ringde han.... bättre sent än aldrig :)

• Gilla
Modig
  • Laddar…
Han läser kanske Byggahus...

Vad är hans nick på forumet tro.....:D

• Gilla
Marcus_L och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.