1 811 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Telge Trygg elavtal - någon som testad?
Hej!
Behöver förnya elavtal nu och funderar vad vi ska göra inför vintern. Har sett det här "Trygg avtal" från Telge:
https://telgeenergi.se/bestall-el/vara-elavtal/tryggt-elavtal/
Är det någon som testad? Funkar det egentligen? Förstår inte riktigt hur de kan "förvalta" avtalet och få betydligt billigare pris på vinter, se bilden. De säger att förra året man skulle få 125 öre/kWh istället för 200 öre/kWh i December. Det låter för bra för att vara sant. Bluff? Förlörar de inte pengar? Visst betalar man lite dyrare på sommar men det är inte så stor skillnad jamfört med vinter (och det är mycket mindre kWh då också).
Tack!
Behöver förnya elavtal nu och funderar vad vi ska göra inför vintern. Har sett det här "Trygg avtal" från Telge:
https://telgeenergi.se/bestall-el/vara-elavtal/tryggt-elavtal/
Är det någon som testad? Funkar det egentligen? Förstår inte riktigt hur de kan "förvalta" avtalet och få betydligt billigare pris på vinter, se bilden. De säger att förra året man skulle få 125 öre/kWh istället för 200 öre/kWh i December. Det låter för bra för att vara sant. Bluff? Förlörar de inte pengar? Visst betalar man lite dyrare på sommar men det är inte så stor skillnad jamfört med vinter (och det är mycket mindre kWh då också).
Tack!
Jag har haft det i 2 månader nu, och när jag kollar tillbaka på statistiken så har mitt fasta månadspris legat ca 20-30 öre högre än den aktuella månadens snittpris. Har man möjlighet och ork att hålla koll på dagspriser eller timpriser och styra förbrukningen därefter tjänar man definitivt inte på avtalet. Men om man inte orkar tänka på det och vill köra tvättmaskin och ladda bilen när man känner för det så är det väl bra. Missade helt att det var 6 mån bindningstid, så sitter tyvärr fast nu...
HejDavid Winberg skrev:
Jag har haft det i 2 månader nu, och när jag kollar tillbaka på statistiken så har mitt fasta månadspris legat ca 20-30 öre högre än den aktuella månadens snittpris. Har man möjlighet och ork att hålla koll på dagspriser eller timpriser och styra förbrukningen därefter tjänar man definitivt inte på avtalet. Men om man inte orkar tänka på det och vill köra tvättmaskin och ladda bilen när man känner för det så är det väl bra. Missade helt att det var 6 mån bindningstid, så sitter tyvärr fast nu...
Rörligt hos Telge landade på ca 300 öre/kWh i december.
Stämmer det att ni med Tryggt Avtal fått betala ca 530 öre/kWh i december?
361 för mig, (ex moms)
Jag beställde ett elavtal med månadsdebitering från och med november. Första fakturan kom i början på december och den var med timdebitering. Dom har hänvisade till något finstilt i deras avtalsvillkor och hävdade att man var tvungen att ha timdebitering om det var möjligt. Jag har sagt upp avtalet. Om dom inte självmant justerar fakturorna tänker jag dra överpriset från den sista fakturan. Annars tycker jag att dom verkar vara ett av dom mindre kriminella bolagen i branschen vilket i och för sig inte säger så mycket.T Tinrik skrev:Hej!
[länk]
Tack!
en deras avtal
Glöm inte att bestrida fakturan om du gör så bara, annars kan du hamna i skiten.
Klicka här för att svara