D Daniel 109 skrev:
Den röda och blå är väl för att öppna anslutningen som har lock på undersidan. Avluftningen är den vita som jag uppfattar det.
När jag öppnar den blå i ett av skåpen så kommer det vatten ur en av de vita ventilerna så jag trodde att det var till för att öppna och stänga luftningen.

Är det snarare så att man ska skruva på själva luftningventilen (den vita) menar du? 🤔

J jonaserik skrev:
OK lite av en missuppfattning av mig kanske. Såg bara en ventil på fotot, du säger stängt av, då finns det inget tryck att få ut vatten, bara en ventil stängd så sprutar det nog. På den andra om inga ventiler finns, så ska det spruta lite vatten normalt från luftarna då det finns ett tryck. I dom kan det vara skit. Det med datum var mer som att om det var nygjort. Så skulle röris få sätta dit en ventil utan kostnad. Synd att det inte finns ventiler på den andra
Sant, inget som man kan ”reklamera” efter så lång tid.

Är det så att man öppnar de vita ventilerna för sig menar du (utan att röra de röda och blå reglagen)?

E Elle1981 skrev:
Sant, inget som man kan ”reklamera” efter så lång tid.

Är det så att man öppnar de vita ventilerna för sig menar du (utan att röra de röda och blå reglagen)?
Jepp det måste finnas ett tryck som finns i systemet som kan blåsa ut ev luft. Stängs dom ventilerna så blir det trycklöst i GV snabbt och inget vatten/luft kan gå ut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.