Hej!

Det har gnagt mig ett tag att golvet, enligt bilderna, har dessa små blanka fläckar (som syns extra mycket vid släpljus) som jag länge trodde var limrester kvar från tejp, men i ett försök att gnugga bort dessa insåg jag att det snarare rör sig om att det är lacken på golvet dragits med när man drog bort tejpen - hur fixar man detta på bästa möjliga sätt? Går det ens?

Min tanke var att kanske slipa ned kanterna lite och matta av ytan och sen bättra med ny lack.

Det är väl ett förhållandevis vanligt förkommande val av parkett i nyproduktion, ek (?), ganska matt 3-stavsparkettgolv.

Har ni förslag på tillvägagångssätt?

• Ekparkettgolv med små blanka fläckar under släpljus, som misstänks vara skador i lacken efter borttagen tejp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Små blanka fläckar på ekparkettgolv syns vid släpljus, troligen från borttagning av tejprester som dragit med lacken.
    Skapa konto
  • Ekparkettgolv med små blanka fläckar synliga i släpljus nära en tygklädd möbel, vilket kan vara rester av bortdragen lack.
    Skapa konto
  • Parkettgolv med små blanka fläckar synliga vid släpljus, troligen orsakade av bortdragen lack efter tejpanvändning.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.