Har lagt ett parkettgolv och nu visar det sig att förarbetet på undergolvet inte var tillräckligt bra. Det är inte många mm det sviktar men tillräckligt mycket för att golvet känns lite ”bubbligt” på ett ställe (tyvärr i mitten på rummet så plocka bort är inget alternativ). Någon som provat att injicera för att få bort svikten?
 
Tja, läste du det på nåt sätt?
 
NickeT94 NickeT94 skrev:
Tja, läste du det på nåt sätt?
Jag köpte injektering och det funkade ganska bra. Tog bort den värsta svikten.
Är det mycket svikt rekommenderar jag att man använder flera tuber och låter det torka emellan. Upplevde att det tog ganska lång tid att torka så tror man skall undvika att belasta ytan några dagar så man inte ”trycker ut” medlet.
 
  • Gilla
NickeT94
  • Laddar…
D
E ELIDI skrev:
Jag köpte injektering och det funkade ganska bra. Tog bort den värsta svikten.
Är det mycket svikt rekommenderar jag att man använder flera tuber och låter det torka emellan. Upplevde att det tog ganska lång tid att torka så tror man skall undvika att belasta ytan några dagar så man inte ”trycker ut” medlet.
Kan du berätta vilken produkt du köpte och hur du gick till väga?

Jag har en enda punkt som sviktar i ett 78 år gammalt parkettgolv. Jag misstänker att sponten mellan två delar är av.
 
D datja skrev:
Kan du berätta vilken produkt du köpte och hur du gick till väga?

Jag har en enda punkt som sviktar i ett 78 år gammalt parkettgolv. Jag misstänker att sponten mellan två delar är av.
Tror den hette Injektafix. Man borrar ett litet hål i parketten, injekterar ner i hålet (man får gå på känsla hur mycket man skall trycka i men hålrummet behöver ju fyllas upp), sen smältwax i hålet och låta det torka några dagar innan man belastar. Ett tips kan vara att injektera i flera omgångar så man fyller ut hålrummet ordentligt.

(frågar du en golvläggare tror jag inte dom rekommenderar denna metod men det funkar helt ok om man inte orkar ta upp hela golvet för en liten svacka)
 
  • Gilla
datja
  • Laddar…
D
E ELIDI skrev:
Tror den hette Injektafix. Man borrar ett litet hål i parketten, injekterar ner i hålet (man får gå på känsla hur mycket man skall trycka i men hålrummet behöver ju fyllas upp), sen smältwax i hålet och låta det torka några dagar innan man belastar. Ett tips kan vara att injektera i flera omgångar så man fyller ut hålrummet ordentligt.

(frågar du en golvläggare tror jag inte dom rekommenderar denna metod men det funkar helt ok om man inte orkar ta upp hela golvet för en liten svacka)
Tack så mycket!
 
D
E ELIDI skrev:
Tror den hette Injektafix. Man borrar ett litet hål i parketten, injekterar ner i hålet (man får gå på känsla hur mycket man skall trycka i men hålrummet behöver ju fyllas upp), sen smältwax i hålet och låta det torka några dagar innan man belastar. Ett tips kan vara att injektera i flera omgångar så man fyller ut hålrummet ordentligt.

(frågar du en golvläggare tror jag inte dom rekommenderar denna metod men det funkar helt ok om man inte orkar ta upp hela golvet för en liten svacka)
Satte du injektionsstället precis mitt i gropen?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.