Hej!
Bor i parhus. Enligt grannen i samma huskropp är det dags att byta taket. Har vad jag se en fuktros och viss mögelpåväxt på plywoodskivor men osäker om byte av tak verkligen är nödvändigt? Har bytt ut trasiga betongpannor. Parhuset är från 2003. Yttertaket består av betongpannor med enkelt undertak (masonit/plywoodskivor). Enligt överlåtelsebesiktning har det monterats nya luftspaltskivor. Står i samma dokument: "mindre missfärgningar, noteras i enskilda fack vilket tyder på en tidigare fuktrelaterad obalans, rekommenderar att de ringas in och hålls under uppsikt". "En fuktros noteras, den är äldre och uppkom innan takpannor ovanför byttes ut."
Väldigt tacksam för hjälp.