348 läst ·
3 svar
348 läst
3 svar
badrumsfläkten jobbar i motvind :/
Har ett dilemma på badrummet när jag tar av fläkten för rengörning så bara forsar det in luft
pax calima så den får jobba i motvid hela tiden å tar ett tag innan den fått ut fukten vid dusch.
Hus på ca 125 kvm
Har ca 40ls i utluft konstant ( 3 pax o nivellgolv )
Då tänker man ju har man tillräckligt med tillluftsventiler
Jag har en i varje rum o 2 i stora rummet totalt 6 st o dom e öppna helt så borde ju vara tillräckligt med till luft kan man tycka.
När man duschar går fläkten upp till 30ls o det öser in luft i spalten i dörren 2cm så mycket tillluft kommer in
har en hall utanför toaletten o öppnar jag ytterdörren lite 2-3 cm så slutar den o jobba i motvind.
Frugan blir galen om jag borrar upp fler tillluftsventiler huset ser ut som en ost :/
pax calima så den får jobba i motvid hela tiden å tar ett tag innan den fått ut fukten vid dusch.
Hus på ca 125 kvm
Har ca 40ls i utluft konstant ( 3 pax o nivellgolv )
Då tänker man ju har man tillräckligt med tillluftsventiler
Jag har en i varje rum o 2 i stora rummet totalt 6 st o dom e öppna helt så borde ju vara tillräckligt med till luft kan man tycka.
När man duschar går fläkten upp till 30ls o det öser in luft i spalten i dörren 2cm så mycket tillluft kommer in
har en hall utanför toaletten o öppnar jag ytterdörren lite 2-3 cm så slutar den o jobba i motvind.
Frugan blir galen om jag borrar upp fler tillluftsventiler huset ser ut som en ost :/
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkten"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Är 40ls frånluft ett uppmätt eller ett uppskattat värde? Det låter som du har för lite tilluft I förhållande till frånluft eller är det stängda dörrar mellan rum som begränsar?
Har 3 från frånluft på konstant 35ls
Ett nivell på ca 6ls
Så typ 40ls totalt konstant
6 friskluft öppna o ska ge typ 8ls styck
vissa dörrar stängda ungdomarnas
men bra glipor under innerdörrarna
Ett nivell på ca 6ls
Så typ 40ls totalt konstant
6 friskluft öppna o ska ge typ 8ls styck
vissa dörrar stängda ungdomarnas
Frugan skjuter mig om jag tar fram borrmaskinen o borrar igen hehe
Klicka här för att svara