Det korta svarta är "nej". Billig icke rostfri skruv motsvarar inte rostfri skruv. Inte ens dyr verkar göra det.

• Gilla
YWa
  • Laddar…
R
Det fanns en ren rostfri skruv på BT men den var väldigt mjuk och kroknade lätt när man skruvade och tryckte , vet inte om dom har andra nu , Kolla lite andra fabrikat , något dyrare men bättre

• Gilla
YWa
  • Laddar…
R rävlyan skrev:
Det fanns en ren rostfri skruv på BT men den var väldigt mjuk och kroknade lätt när man skruvade och tryckte , vet inte om dom har andra nu , Kolla lite andra fabrikat , något dyrare men bättre
R rävlyan skrev:
Tack för svaret
För en som inte är så erfaren, ser man bara något är dyrare, men vet inte med säkerhet att något är bättre :-(
BT har två sorters RF trallskruv, en A2 och en A4.
Bauhaus som ligger bredvid BT, har bl.a. RF skruva från Essve vilka är förmodligen bättre men mycket dyrare.
Jag kommer förmodligen köra BTs RF skruva :-)

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det korta svarta är "nej". Billig icke rostfri skruv motsvarar inte rostfri skruv. Inte ens dyr verkar göra det.
Tack för svaret. Sund förnuft säger att du måste ha rätt :-)

Y YWa skrev:
Tack för svaret
För en som inte är så erfaren, ser man bara något är dyrare, men vet inte med säkerhet att något är bättre :(
BT har två sorters RF trallskruv, en A2 och en A4.
Bauhaus som ligger bredvid BT, har bl.a. RF skruva från Essve vilka är förmodligen bättre men mycket dyrare.
Jag kommer förmodligen köra BTs RF skruva :)
A2 = rostfri skruv, antagligen det som Bauhaus menar med RF.
A4 = rostfri syrafast skruv bättre än A2 kvalitet.

A2 kvalitet räcker gott vid altanbygge, lite billigare än A4 också.

• Gilla
YWa
  • Laddar…
Skruva aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig trallbrädor med något annat än RF skruv. Det har jag gjort och de går av på löpande band när trallbrädorna rör sig mellan årstider. RF skruven är mjukare och klarar detta mycket bättre.

Sa jag att man aldrig ska skruva trall med annat är RF? ;)

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Välj dessutom skruvar med Torx-fäste och inte skruvar stjärna typ PH eller PZ. De sistnämnda går sönder lättare än skruvar med Torx.

• Gilla
YWa och 1 till
  • Laddar…
NEO_AMiGA NEO_AMiGA skrev:
Har vi några 2023/2024 års åsikter av biltemas Rostfria A4'a trallskruv?

[länk]
Om det är samma som jag köpte förra året så är Julas egna bättre, iallafall i hållbarhet när man skruvar i dem.
Hornbach billigaste var ännu sämre där många skruvar var skeva redan i förpackningen...

Nackdelen med Biltema är att de kan också byta leverantör när som helst utan att meddela, så är skruvarna bra idag kan kartongerna du köper imorgon vara mycket sämre. Eller bättre för den delen...

/Jocce

• Gilla
NEO_AMiGA
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Om det är samma som jag köpte förra året så är Julas egna bättre, iallafall i hållbarhet när man skruvar i dem.
Hornbach billigaste var ännu sämre där många skruvar var skeva redan i förpackningen...

Nackdelen med Biltema är att de kan också byta leverantör när som helst utan att meddela, så är skruvarna bra idag kan kartongerna du köper imorgon vara mycket sämre. Eller bättre för den delen...

/Jocce
Aaaah! tack för återkoppling 🙏

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.