A
P PHPersson skrev:
Om ett företag som i detta fallet gör ett dåligt jobb (enligt TS) och dessutom inte vill diskutera betalningsvillkor så är vi verkligen inte överens, jag skulle personligen inte betala efter 10 dagar om jag inte måste bara för att lagen säger det. Men all respekt för din laglydighet. Själv skulle jag utnyttja varandra kryphål.
Var det ett dåligt jobb som TS hade invändningar emot? Eller va det tiden alltså antalet timmar….
 
P PHPersson skrev:
jag skulle personligen inte betala efter 10 dagar om jag inte måste bara för att lagen säger det. Men all respekt för din laglydighet. Själv skulle jag utnyttja varandra kryphål.
Det skulle jag med, men det var du som drog in att "är det bara att skita i det rent juridiskt." och jag informerar bara om hur lagstiftningen ser ut och att du rent juridiskt har fel. 😉
 
Rejäl skrev:
Var det ett dåligt jobb som TS hade invändningar emot? Eller va det tiden alltså antalet timmar…
Vet inte, vet bara att TS inte var nöjd med flera saker. Tidsåtgång var en sak, antalet personer på plats, viljan ha ha en dialog och hitta en lösning. Men bättre att TS svara på exakt varför han inte var nöjd om du undrar i detalj :)
 
Alfredo Alfredo skrev:
Det skulle jag med, men det var du som drog in att "är det bara att skita i det rent juridiskt." och jag informerar bara om hur lagstiftningen ser ut och att du rent juridiskt har fel. 😉
Nja nu har jag inga problem att ha fel, det har jag ofta men det känns som att du snarare vill hitta fel just nu. Men håller i detta fallet inte med dig utan hävdar precis samma sak igen att det är bara att skita i de 10 dagarna.
 
A
P PHPersson skrev:
Vet inte, vet bara att TS inte var nöjd med flera saker. Tidsåtgång var en sak, antalet personer på plats, viljan ha ha en dialog och hitta en lösning. Men bättre att TS svara på exakt varför han inte var nöjd om du undrar i detalj :)
Tidsåtgång och antalet arbetare går hand i hand, sällan en beställare som bestämmer det då det finns Arbetsmiljöregler mm. Som styr.
Sedan att man tycker att om dialogen är dålig innebär det inte att man kan säga att företaget har gjort ett dåligt jobb.
Utan det är snarare du som sätter dessa uttryck på ett sätt som får det att låta som att jobbet blev dåligt gjort…
 
Rejäl skrev:
Tidsåtgång och antalet arbetare går hand i hand, sällan en beställare som bestämmer det då det finns Arbetsmiljöverket mm. Som styr.
Sedan att man tycker att om dialogen är dålig innebär det inte att man kan säga att företaget har gjort ett dåligt jobb.
Utan det är snarare du som sätter dessa uttryck på ett sätt som får det att låta som att jobbet blev dåligt gjort…
Nja jag tycker ett bra jobb gäller hela paketet men nu är det inte jag som vet något alls eftersom utan bara min tolkning av TS.
 
Jag behöver få en oberoende bedömning av vad som är rimlig tidsåtgång för arbetet jag fått utfört. Någon som har bra tips? Jag ser uppenbart inte att jag kan ta in offerter på redan utfört arbete...
 
A
S sepani skrev:
Jag behöver få en oberoende bedömning av vad som är rimlig tidsåtgång för arbetet jag fått utfört. Någon som har bra tips? Jag ser uppenbart inte att jag kan ta in offerter på redan utfört arbete...
Det är ju just det att om du frågar säg 5 företag så kommer du inte få samma svar..
De flesta företag går efter sina erfarenheter och sina anställdas förmågor så av dessa skäl kan det lätt skilja nån/några dagar utan att det för den skull är oskäligt…
Jag tror att du kommer att få det svårt att få igenom några större avdrag…
Det som är det enklaste är att betala det man anser är skäligt och ifrågasätta resten..
Då behöver företaget agera och stämma dig för att få ut sina resterande pengar…
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
det skulle antagligen kunna vara tvärtom oxo? d v s att jag stämmer företaget?
 
A
S sepani skrev:
det skulle antagligen kunna vara tvärtom oxo? d v s att jag stämmer företaget?
Ja absolut men förlorar du så får du stå för alla kostnader, därav lättare att låta företaget jobba som inte kostar dig något eller hur tänker du?
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
A
S sepani skrev:
det skulle antagligen kunna vara tvärtom oxo? d v s att jag stämmer företaget?
Förstår att det kan kännas frustrerande och jobbigt, men du är väldigt skyddad som privatperson i de flesta fall.
Det är ganska vanligt att hålla inne pengar som man bestrider då man inte är överens…
Som i slutändan vid en rättslig process oftast slutar i jämkning alltså att ni möts halvvägs var..
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
S sepani skrev:
det skulle antagligen kunna vara tvärtom oxo? d v s att jag stämmer företaget?
Varför skulle du göra det? Vad skulle du kräva?
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.