3 253 läst ·
25 svar
3k läst
25 svar
Hur använder man Stanley laservattenpass?
Det är de bästa sättet. Jag skulle bli tokig om linjelasern inte ritade linjer i våg och lod utan något annat kompenserande sätt (hur nu det skulle gå till?). Hade du vetat det innan hade du ställt upp lasern och linjerat den med önskad referens innan du börjat sätta reglar. Linjelaser är, och marknadsförs inte, som ett vattenpass och när du lär dig använda det tror jag du kommer uppskatta den väldigt mycketEvakarin54 skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 259 inlägg
Nu kan jag inte just denna modell. Men de två lasrar jag har är självnivellerande och visar linjer i våg/lod.
Jag vet inte om din modell är självnivellerande, jag har en dyrare variant som är det. Den visar då raka linjer oavsett om ytan den står på är sned så att säga.Evakarin54 skrev:
När jag la om mitt undergolv så letade jag upp högsta punkten med lasern, satte lasern där och gick sedan med min kloss med mitt sträck på och höjde resterande till rätt nivå
Tack. Jo nu begriper jag.Forlowt skrev:
Jag vet inte om din modell är självnivellerande, jag har en dyrare variant som är det. Den visar då raka linjer oavsett om ytan den står på är sned så att säga.
När jag la om mitt undergolv så letade jag upp högsta punkten med lasern, satte lasern där och gick sedan med min kloss med mitt sträck på och höjde resterande till rätt nivå
R Robert-san01 skrev:
Det finns en fördel men att den visar "för högt+kloss". Om du ska räta upp något som är inte i våg och laserlinjen är på "rätt höjd", så fort något sticker upp för mycket så kommer linjen skymmas av det och du ser inte hur mycket du ska sänka.
Tack. Det hade jag inte förstått. Vi har alltså köpt en krysslaser inte ett vattebpass. Frågan har fått sitt svar.useless skrev:
Klicka här för att svara