P
Har precis monterat upp en TKC400 Östbergsfläkt med takgenomföring TGÖ men ingenstans i beskrivningen står det hur det isolerade spiroröret ska monteras mot TGÖ eller är det så enkelt att det bara ska skjutas upp så långt det går och sedan monteras med hålband inne på vinden?

En annan fundering, är det ok att ansluta fläkten mot en säkring som används till annat eller måste den ha en egen säkring? Finns tyvärr inget ledig i närmaste säkringsskåp.
 
P
Ringde Östbergs och fick till svar att röret ska skruvas eller popnitas i den lilla kanten på insidan uppe på taket om ni förstår vad jag menar :)
 
  • photo_TG.jpg
  • Gilla
LarsDalberg
  • Laddar…
Du får ansluta fläkten till en säkring med andra förbrukare på ,men märk upp ordentligt.
 
P
Då var röret på plats. Kan bara säga ett det var inte helt lätt att få dit det så tippset är att popnita dit det innan överbeslaget monteras.
 
P Peter_K skrev:
Då var röret på plats. Kan bara säga ett det var inte helt lätt att få dit det så tippset är att popnita dit det innan överbeslaget monteras.
Hej
Har du någon bild på var du popnitade fast spiroröret i TGÖ?
 
P
LarsDalberg LarsDalberg skrev:
Hej
Har du någon bild på var du popnitade fast spiroröret i TGÖ?
Tyvärr inte. 2007 var före smartphones så tog inte så mycket byggbilder då.
 
  • Gilla
Lars Dalberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.