Det ni ser på bilden i gråttt, man klipper loss några små bitar så blir hålet 180mm i diameter. Men vad ska in där? 180mm finns väl inget i spiro-väg som passar?

• Grått byggmaterial med uppritad cirkel för utskärning, omgiven av byggavfall och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för något? Ser ut att vara förberett för skruvar med hål runt delen du tänker ska anslutas till ett spirorör. Borde följa med en stos som kan monteras där då inbillar jag mig.

G Golonka skrev:
Vad är det för något? Ser ut att vara förberett för skruvar med hål runt delen du tänker ska anslutas till ett spirorör. Borde följa med en stos som kan monteras där då inbillar jag mig.

Det är för att ansluta extra utblås till fläktkonvektorn, till annat rum. Skystar 52. Står inget i manualen om vad som ska anslutas.

Ngn sorts krage kör det vara, men 180krage är ju hyfsad förminskning till 160 spiro

Märkligt att det inte står något i manualen vad jag såg, men 180 är inte ett standardmått för vanliga spirokanaler. Tillverkaren borde ju ha en stos som passar annars får man inte dit någon kanal oavsett mått.

Pratade med leverantör: är denna som ska användas:
CDA, Luftkanalstos - CDA800 × 1

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.