Ska för första gången ansluta ett uttag med snabbfästen. Tror uttaget kallas abb jussi. Det är ett 2-vägs uttag utan jord. Jag förstår inte var fas och nollan ska in? Trycker man bara in tråden eller ska man låsa fast den sen med plastvippan?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Fast det är anmärkningsvärt att det inte är utmärkt L o N. Ser inte ut att vara utmärkt var jord skall sitta heller, det brukar väl vara på "kortsidan". Men "brukar" duger inte man måst vara absolut säker på vad som är jord.
Om där inte finns ngn. jordsymbol som inte syns på bilden, så skulle jag inte koppla in den utan att kontrollmäta.
Om där inte finns ngn. jordsymbol som inte syns på bilden, så skulle jag inte koppla in den utan att kontrollmäta.
Det är ett uttag utan jord så det bör ju heller inte finnasH hempularen skrev:Fast det är anmärkningsvärt att det inte är utmärkt L o N. Ser inte ut att vara utmärkt var jord skall sitta heller, det brukar väl vara på "kortsidan". Men "brukar" duger inte man måst vara absolut säker på vad som är jord.
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Aha, läste lite slarvigt.
Klicka här för att svara