Finns säkert något högfrekvent som driver hunden till vanvett till den graden att se också tröttnar.

4 4321 skrev:
Tack för uppmuntran! De bor väl 100 meter bort och mitt hus ligger en sänka nedanför deras. Ekar bra kan jag säga. Har tänkt tanken på att starta någon slags "mot-oljud" men det blir lite kontraproduktivt eftersom jag måste höra det själv med. Har haft flera kontakter med ägaren och jag fattar att de vill ha hunden ute (det hörs nämligen att skallen pågår inne med - taskig isolering i huset troligen). Jag gillar djur och har hundägare i familjen men detta går utanpå allt annat. Tyvärr är detta dessutom nyblivna pensionärer så jag räknar kallt med att de kommer vara härute hela sommaren :cry:

HogeN HogeN skrev:
1) erbjud att gå och rasta hunden... och ta honom på en 10-20km så får dom se att sån ras behöver motion

2) sprayflaska med hemgjord mixxtur och spray på nosen varje gång skäller

3) saftigbiff kryddad med (xxxxxxxxxxxx) på gräsmattan

påminner mig om en flicka så var hardcore djurvän pälsnäring och allt var djävulen alla djur skulle få gå fria i naturen. Men hon tyckte det inte vara något problem med en s.t bernhard i en 20m2 med kokvrå
Därför man har kameror och andra lämpliga eventualiteter tillfängliga......

F F_man skrev:
Surt. Vi har blivit bortskämda från ett par hus p.g.a. grannhundar som skällt när man tittat.

Inte helt sällan i kombination med "skrotnisse-gård".

Men, gällande understimulerad hund, eller jakthund som inte jagar.

Som jakthundsägare; det har ingenting med skallen att göra.

Hundar skäller av en anledning, dom får ut något av det. Till slut blir det ofta väldigt belönande i sig självt för hunden, ett självspelande piano.

Det går ganska snabbt att träna bort om man lägger ner tiden och energin, kunskapen finns en YouTube sökning bort.

Men tyvärr är många hundägare jävligt lata.
Nog många som känner sig tacksamma att ni blev bortskämda ( förmodar "bortskrämda"...)

4 4321 skrev:
Du menar att jag ska kliva upp klockan halv två på natten för att gå bort och hälsa på grannens hund så att den blir nöjd och sedan gå och lägga mig så att jag orkar upp 05.30?
Är unghunden alltså ensam lös ute på tomten mitt i natten medan de nyblivna pensionärerna sover inomhus? Inte undra på att den skäller, den är ju superstressad av att behöva vakta hela reviret och ha koll på alla väderstreck! Vilka oansvariga hundägare...

• Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
Skjut fanskapet. Vissa grannar går inte/man vill inte tala med. hundägarna vill inte förstå. Skjut eller gift.

• Arg
  • Gilla
klaskarlsson och 4 till
  • Laddar…
Pellegnillot71
P Paxman skrev:
Det där blir jag galen på...samma med ungar som okynnesväsnas. Vissa människor verkar inte besitta förmågan att förstå att det finns olika typer av ljud från hundar/barn. Lekfulla respektive onödigt störande, där det förstnämnda man faktiskt få acceptera om man bor inom höravstånd av andra, medan det sistnämnda bara handlar om dålig uppfostran och slapphet från ägarna/föräldrarna.
Hör hör!
Och förbjud alla studsmattor i tomtgränsen!!!

• Gilla
Paxman
  • Laddar…
Pellegnillot71 Pellegnillot71 skrev:
Hör hör!
Självklart har nya grannarna med Fluffegubben ställt sin studsmatta just så. Dessutom har de en "värsting"-bil som hörs flera kvarter. Jag skulle bli mycket förvånad om de inte installerar utomhushögtalare vid pooldäcket också, så vi kommer tvingas lyssna på deras musik hela sommaren.

Hör hör!
väldigt bra idé.

.....förbjud alla studsmattor i tomtgränsen!!!
Finns studsmattor som är nästan ljudlösa. Men man får pynta en del.

M MagHam skrev:
Finns studsmattor som är nästan ljudlösa. Men man får pynta en del.
Det är ju knappast själva studsmattan som är ljudstörningen...:crysmile: Nu hör jag t ex inte grannens d:o alls...men så är ju ungarna deras i skolan också.

• Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Skjut fanskapet. Vissa grannar går inte/man vill inte tala med. hundägarna vill inte förstå. Skjut eller gift.
Skjuta eller förgifta grannarna? :rofl: Hunden i fråga är ju helt oskyldig, endast ett offer för omständigheterna tänker jag. Kommunen eller vem det är brukar vara ganska kvicka när det är vanvård av djur som anmäls.

/S

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
hsd
Jag hade en granne som trakasserades av en annan granne med anmälningar hit å dit angående hundskall mm, dock visades det med hjälp av en åtelkamera att den anmälande var och retade / triggade upp hundarna vid tomtgränsen

• Haha
Pellegnillot71
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
.....visades det med hjälp av en åtelkamera att den anmälande var och retade / triggade upp hundarna vid tomtgränsen
Om den anmälande stod på sin egen sida tomtgränsen så har filmaren med åtelkameran, som jag förstår det, gjort sig skyldig till brott mot kameralagen.

M MagHam skrev:
Om den anmälande stod på sin egen sida tomtgränsen så har filmaren med åtelkameran, som jag förstår det, gjort sig skyldig till brott mot kameralagen.
Kan ju ha varit ljudupptagning via kamera riktad mot hundägarens tomt...:thinking: Vad jag vet är det inte olagligt att spela in ljud utanför egen fastighet.

B Boktoken skrev:
Är unghunden alltså ensam lös ute på tomten mitt i natten medan de nyblivna pensionärerna sover inomhus? Inte undra på att den skäller, den är ju superstressad av att behöva vakta hela reviret och ha koll på alla väderstreck! Vilka oansvariga hundägare...
Exakt så är det tyvärr.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.