Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jag själv hatar jag katter och sprutar ner dem med vattenslangen så fort de närmar sig tomten, skrämmer dem med höga ljud. Förstår fortfarande inte varför man får ha katter lösa inom tätbebyggt område. Värst är systerns katt, vi bor grannar och den jäkeln tycker vatten är roligt. Första gången jag sprutade ner den med vattenslangen stod systerdotter i 10 års åldern och garvade åt mig när katten tog ett skutt bort och sedan vände sig om och duschade sig i vattnet:)
Till saken hör att katten brukade fastna uppe i en tall och inte kunde ta sig ner, efter ett par dagars jammande, klättrade jag upp med en surfingmast med en lövskog fastsurrad och lät katten hoppa i och bli nerhissad. Även fast jag hatar katter så kan jag väl för den skull inte låt kattskrället sitta och dö heller.
Tycker att respekten för djur är lite för låg i denna tråd. Ok om hunden biter ihjäl katten, men vad hjälper det att döda hunden för det.

• Gilla
n_sandstrom och 1 till
  • Laddar…
S
har egen katt, och går katten in i en hundsrevir så får skylla sig självt.
är ju inte hundensfel att den anfaller. katter är duktiga på reta hundar

:( Fyfan. Jag hade gått på rampage jakt efter de där hundarna

AnneFi
SBH skrev:
har egen katt, och går katten in i en hundsrevir så får skylla sig självt.
är ju inte hundensfel att den anfaller. katter är duktiga på reta hundar
Du har väl ansvar för din katt?
Skulle min utekatt bli påkörd eller ihjälbiten utanför min tomt är det mitt fel. Jag har släppt ut henne och utsatt henne för fara.

Det enda jag hade kunnat bli arg på någon annan för hade varit om det hänt på min tomt eller om en människa medvetet skadat mitt djur.

S
AnneFi skrev:
Du har väl ansvar för din katt?
Skulle min utekatt bli påkörd eller ihjälbiten utanför min tomt är det mitt fel. Jag har släppt ut henne och utsatt henne för fara.

Det enda jag hade kunnat bli arg på någon annan för hade varit om det hänt på min tomt eller om en människa medvetet skadat mitt djur.
min skulle inte klara sig ute så den är inne.
det är som att säga att det är den vuxnes fel om ens barns ramlar å slår sig

AnneFi
SBH skrev:
min skulle inte klara sig ute så den är inne.
det är som att säga att det är den vuxnes fel om ens barns ramlar å slår sig
om ens barn ramlar och slår sig för att man brustit i sin uppsyn ja.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Ser inte riktigt att denna tråd kan komma nämnvärt längre. Juridisk ståndpunkt är inte riktigt längre diskussion och även moraliska/åsiktsaspekter har lyfts tillräckligt så nu stängs tråden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.