T Troberg skrev:
Tja, har du hund med så är det viktig info, då de har helt andra regler. Vi undvek Frankrike av just den anledningen i somras.
Är inte Frankrike med i EU längre?

Bild av Sveriges ambassads webbplats om regler för resa med husdjur till Frankrike inom EU, inklusive hundar, katter och illrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nej, vi ska inte ha med några djur.

useless useless skrev:
Är inte Frankrike med i EU längre?

[bild]

Nej, vi ska inte ha med några djur.
Så står det där, men när man börjar detaljkolla reglerna på frankrikes egna sidor så är det inte längre samma regler alls.

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Så står det där, men när man börjar detaljkolla reglerna på frankrikes egna sidor så är det inte längre samma regler alls.
Utveckla gärna. Planerar att bila till Frankrike i vår och vi tar med vovven. Vad är det man behöver veta?

M Myckling skrev:
Utveckla gärna. Planerar att bila till Frankrike i vår och vi tar med vovven. Vad är det man behöver veta?
Ärligt talat kommer jag inte ihåg annat än att de var striktare. Har till och med för mig att de kunde beslagta vovven om man inte följde reglerna.

Men, när vi väl konstaterat att det var för krångligt med frankrike och exkluderat det från resplanen, så dumpade jag detaljerna från minnet.

T Troberg skrev:
Ärligt talat kommer jag inte ihåg annat än att de var striktare. Har till och med för mig att de kunde beslagta vovven om man inte följde reglerna.

Men, när vi väl konstaterat att det var för krångligt med frankrike och exkluderat det från resplanen, så dumpade jag detaljerna från minnet.
Franska ambasaden bekräftar att de följer EU's regler så länge man inte har en kamphund.

Information om att vissa hundraser är förbjudna i Frankrike, inkluderar länkar till Jordbruksverkets hemsida och franska myndigheter.
https://se.ambafrance.org/Fragor-och-svar#d-Husdjur

H
.

• Reklamskylt framför en domstolsbyggnad, med texten "Med lite tur får du 10 år. I bästa fall livstid" och en Trisslott nere i hörnet.
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 8 till
  • Laddar…
Comparison mellan två personer med olika egenskaper som att ge presenter och ha skägg; gröna bockar och röda kryss markerar skillnader.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Blazermannen och 10 till
  • Laddar…
H
.

• Text på en bild: 'Jag såg en p-film med håriga damer. Den oklippta versionen. Det var en Buskis.' mot en mörk bakgrund.
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
Keiller och 2 till
  • Laddar…
Kvinna och jultomtefigur i en grotta med text om hur julklappar fördelas mellan rika och fattiga barn baserat på föräldrarnas inkomst.
Skapa konto

• Ledsen
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Intet och 5 till
  • Laddar…
ullberg
TeroM TeroM skrev:
[bild]
Är det verkligen så eller är ”Dorsins evangelium” närmre sanningen?

Edit: kanske ska nämna att jag gillar ovan Dorsin / hela den ”skivan” för att han får mig att tänka till så här i juletid. Jag mentalt önskar att jag kunde stämma in & hytta med näven i många av låtarna men inser att de allt för mycket är en spegelbild av min egen situation, även om jag håller till i skogsbrynet snare än extremen med 12 rums lyan…

Redigerat:
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
lat och 3 till
  • Laddar…
H
.

• Dachshund i två bilder, först med en korv formad som hundens kropp, sedan med förlängd kropp bredvid tom skål. Text: "Exakt så här går det till!
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
MrDizzy och 5 till
  • Laddar…
En konversation där ett barn berättar en gåta för sin pappa, som blev avbruten av mamma som svarar "SPAGHETTI".
Skapa konto

• Haha
MaKrBr och 1 till
  • Laddar…
H
.

• Two women sitting back to back, looking upset, with text above and below them questioning how lesbians resolve arguments if women are always right.
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Keiller och 5 till
  • Laddar…
En kvinna ler bredvid en skylt utanför en byggnad. Skylten säger "WE WAX! No job is too big, too small, too odd" och visar hashtaggen #NOMUFFTOOTUFF.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Thomas1972 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.