9 507 228 läst ·
44 556 svar
9507k läst
44,6k svar
Humorhörnan ...
Ännu mer humor att varken företaget, journalister m.fl. har så dålig koll när så detaljerad expertkunskap om fordonsflottan hos Uber, Volt, Foodora mfl tydligen finns här på Byggahus.Isakare skrev:
I ämnet är det lite humor nu när de slagit på stora trumman om 2 taktsmopederna som Uber, Volt, Foodora mfl åker runt med på cykelbanorna i Stockholm, och hur farliga utsläppen det är från de, med bla 178 gånger högre utsläpp och oförbrända kolväten från 2 taktsoljan. MP vill förbjuda mopeder på cykelbanor av den anledningen.
Humorn är att dessa bud inte åker på 2 takts mopeder, utan minst 99% är 4 taktare.
Medlem
· Blekinge
· 11 701 inlägg
Hur vet du det?Isakare skrev:
I ämnet är det lite humor nu när de slagit på stora trumman om 2 taktsmopederna som Uber, Volt, Foodora mfl åker runt med på cykelbanorna i Stockholm, och hur farliga utsläppen det är från de, med bla 178 gånger högre utsläpp och oförbrända kolväten från 2 taktsoljan. MP vill förbjuda mopeder på cykelbanor av den anledningen.
Humorn är att dessa bud inte åker på 2 takts mopeder, utan minst 99% är 4 taktare.
Medlem
· Blekinge
· 11 701 inlägg
Att journalisterna i Sverige inte har koll på relevanta fakta är väl ingen nyhet. En vanlig människa skulle ju bli nyfiken om hon möta ett okänt begrepp som "tvåtaktsmotor". Men inte en journalist hos DN, SVT, Svd, BLT osv
Var och jobbade i en av Volts depåer i 2 dagar, kom och åkte drivor av mopeder, alla var Kinesiska med GY6 motorn, den som sitter i typ alla skotrar sen 2 taktaren i princip försvann för runt 15 år sen. Crossmopederna är ofta 2T, men jag har inte sett nått Uberbud på csrossmoped.T Thomas_Blekinge skrev:
Sen har man ju stött på en o annan på stan, som mopednörd hör jag om det är en 2 el 4 taktare, kan inte minnas att jag hört nån 2T eller känt doften.
Men jag ska in till stan och titta på Nobellight nån kväll, ska lyssna och lukta extra noga för att verifiera det säkert.
Åter till Humor....
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 114 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 114 inlägg
Råkade en gång på en tös som fått utökat bröststorleken och tydligt visade upp det och ville få uppmärksamhet. När jag blev trött på henne berättade jag att jag också hade silikon, drog upp skjortan och klappade mig på magen...
Vet vi ens att det är en journalist? Det kanske är en AI-genererad artikel.T Thomas_Blekinge skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 875 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Distriktsläkaren i Kiruna brukade köpa forell och annan fjällfisk av en gammal lappgubbe, och varje gång avslutades köpet med att lappen fick en sup.
Vid ett tillfälle upptäckte läkaren till sin fasa att han hade slut på brännvinet då gubben skulle bjudas på sin sup. Han fann snabbt på råd och bestämde sig för att skämta lite, så han gick in i medicinförrådet på praktiken och slog upp en sup 95-procentig läkarsprit i ett glas, som han sedan gav till gubben.
Han väntade spänt på hans reaktion. Lappgubben svepte supen och började sen fumla i fickorna. Till slut tog han fram en skrynklig prislista från Bolaget, höll fram den och sa:
- Pricka för!
Vid ett tillfälle upptäckte läkaren till sin fasa att han hade slut på brännvinet då gubben skulle bjudas på sin sup. Han fann snabbt på råd och bestämde sig för att skämta lite, så han gick in i medicinförrådet på praktiken och slog upp en sup 95-procentig läkarsprit i ett glas, som han sedan gav till gubben.
Han väntade spänt på hans reaktion. Lappgubben svepte supen och började sen fumla i fickorna. Till slut tog han fram en skrynklig prislista från Bolaget, höll fram den och sa:
- Pricka för!