Byggahus.se

HTH:s GDS Garderober - Hur montera?

1. J
    Medlem · Blekinge · 23 inlägg

JonasSv

Medlem
    Hej!

Nu har vi precis fått hem våra HTH GDS garderober och nu står jag här med en knapphändig monteringsanvisning på danska, den lilla text som är.

Problemet är de svarta "skruvspikarna", hur ska man få fast dem? Här är en instruktions som visar vilken jag menar: " http://ipaper.ipapercms.dk/HTH/SE/MonteringGDSHTHSE/ ", sidan 3 och bild 5 den med hammaren.

Har testat att slå i spiken, för det är så den ser ut att fungera. Men det känns bara som att stommen kommer att spricka. Tog i ordentligt på en av dem och det som hände var att den svarta "ringen" som ska hindra den från att åka i ytterligare gick av och hela skruven åkte i, men den sitter fortfarande inte fast. Vad gör jag för fel, ska den hamras ned? Eller är jag helt dum i huvudet? :confused:

Tacksam för all hjälp

2. snickarboden
    Medlem · Skåne · 4 736 inlägg

snickarboden

Medlem
    Slår du i dem i rätt hål? Kanske dum fråga men de skall slås i relativt lätt.

/Kent

3. A
    Medlem · Blekinge · 9 015 inlägg

andersmc

Medlem
    Jo, de ska bara knackas ner. Det behövs inte mycket kraft alls, behöver du verkligen hamra på dem så är det något som är fel.

4. J
    Medlem · Blekinge · 23 inlägg

JonasSv

Medlem
    Har nu listat ut hur det ska vara, det var bara att trycka ner dem och sen expanderar de när man satt ihop styckerna och drar åt "kopplings muttern".

Anledningen till att jag inte fick ihop det först var för att se inte satt fast när man satt i dem i hålen såsom IKEAs gör då man skruvar i deras. När jag tittade på instruktionen som jag länkade till visar den också en hammare som slår på en av dem och det var det enda jag lyckades hitta.

Tack för svaren ändå, hoppas det hjälper någon annan förvirrad stackare :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.