Hej alla,
Har köpt ett hus och fick med an 220ac, årsmodell 2015 som bara gått 3000h. Den fungerade sådär med efter lite undersökning så visade sig bussningen på klippmotorn vara slut. Efter ett inköp och byte så har det gått bra i 2 månader. MEN, idag så gick den rätt i häcken och höger hjulmotor låter som ett tröskverk (lyssnat tidigare och antagit att det var nästa sak som skulle kunna gå sönder). En ny kostar ju ca 2000 och det är den kanske inte värd, men har ni andra förslag hur man kan få liv i den igen - eller är det bara att bita i det sura äpplet och se sig om efter en nyare robot?
Tack på förhand,
Björn
Har köpt ett hus och fick med an 220ac, årsmodell 2015 som bara gått 3000h. Den fungerade sådär med efter lite undersökning så visade sig bussningen på klippmotorn vara slut. Efter ett inköp och byte så har det gått bra i 2 månader. MEN, idag så gick den rätt i häcken och höger hjulmotor låter som ett tröskverk (lyssnat tidigare och antagit att det var nästa sak som skulle kunna gå sönder). En ny kostar ju ca 2000 och det är den kanske inte värd, men har ni andra förslag hur man kan få liv i den igen - eller är det bara att bita i det sura äpplet och se sig om efter en nyare robot?
Tack på förhand,
Björn
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Det låter precis som vår 330X där växellådan var utsliten, går att renovera istället för att köpa nytt.
https://shop.klipparservice.se/collections/husqvarna-automower-220ac
Jag köpte därifrån, rekommenderar att man kollar genom klippen på hur man gör och kollar så att man har alla verktyg hemma, jag behövde köpa en avdragare för att kunna lossa en del.
https://shop.klipparservice.se/collections/husqvarna-automower-220ac
Jag köpte därifrån, rekommenderar att man kollar genom klippen på hur man gör och kollar så att man har alla verktyg hemma, jag behövde köpa en avdragare för att kunna lossa en del.
Tänkte bara ge en uppdatering på denna följetong. Det blev att jag tog chansen att köpa en begagnad motor istället för att spendera tid på renovering. Dock, när jag testat allt så går den begagna motorn långsammare än den andra. Går det att justera?
Har du kollat så att den nya motorn du köpte har exakt samma artikelnummer som den defekta?B bumpas skrev:
För vissa modeller ska det gå att i serviceprogrammet (enbart åf) att ange motortyp, osäker om det går att justera hastigheten.
Förmodligen har du två olika växellådor. Det går att blanda Llnix och nyare motorer på 220AC. När maskinen väl kör sen så styr den på hastigheten. Men det känns inte helt rätt i själen.
Mvh Gordon på klipparservice
Mvh Gordon på klipparservice
Ajdå. Ska testa lite att de hur den beter sig när det får "motstånd" och går på mattan (dock en hel del snö på den så får vakta den)G GordonE skrev:
Klicka här för att svara

