18 326 läst ·
127 svar
18k läst
127 svar
Hotad av granne med kniv
Finns det här på film?
Jag hade bokat ett möte med styrelsen, tagit med bevismaterialet plus polisanmälan till styrelsen och tagit en diskussion angående möjligheterna för styrelsen att förverka kvinnans och grannarnas lägenheter.
Alternativt hade jag tagit materialet till grannar och kvinnan och krävt att trakasserierna ska upphöra, annars kommer du att begära att styrelsen ska förverka deras lägenheter.
Jag hade satt upp en kamera som bevakar bilen, om möjligt. Också begärt att styrelsen ska sätta upp övervakning.
Jag hade bokat ett möte med styrelsen, tagit med bevismaterialet plus polisanmälan till styrelsen och tagit en diskussion angående möjligheterna för styrelsen att förverka kvinnans och grannarnas lägenheter.
Alternativt hade jag tagit materialet till grannar och kvinnan och krävt att trakasserierna ska upphöra, annars kommer du att begära att styrelsen ska förverka deras lägenheter.
Jag hade satt upp en kamera som bevakar bilen, om möjligt. Också begärt att styrelsen ska sätta upp övervakning.
Aj då, det missade jag. Just störningar är väl ett av de mer flitigt diskuterade ämnena när det kommer till grannkonflikter. Jag tror som sagt att det finns mer i berättelsen som inte framkommer.Daniel_82 skrev:
Absolut. Men inte att någon står varje kväll drygt fyra månader på raken fram till 22 och renoverar. Om de reaktioner som lockats fram överhuvudtaget är sanna, så tror jag det finns mer i den här berättelsen som inte framkommer. TS verkar inte se sin del i problemet, vilket jag tror är en stor del i det hela, om det ens har hänt. Vilket jag betvivlar.scim skrev:
Så du tror inte det har hänt, men om det har hänt så tar du knivhotarens parti? Så sympatiskt av dig.Robert63 skrev:Absolut. Men inte att någon står varje kväll drygt fyra månader på raken fram till 22 och renoverar. Om de reaktioner som lockats fram överhuvudtaget är sanna, så tror jag det finns mer i den här berättelsen som inte framkommer. TS verkar inte se sin del i problemet, vilket jag tror är en stor del i det hela, om det ens har hänt. Vilket jag betvivlar.
Jag tycker det är du som står för den ytterst märkliga tolkningen i det här fallet. Jag renoverade min förra lägenhet kvällstid i ett år, men det innebar givetvis inte att jag höll på varje kväll, långt ifrån. Dessutom verkar ju parkeringsgrälet vara minst lika bidragande och där ser jag inte vad TS ens kunnat göra annorlunda.Robert63 skrev:
Fortsätt tolka du. Den stora skillnaden mellan dig och mig i det här fallet är att jag inte tror att det har hänt, alternativt att det ligger väldigt mycket annat bakom, då reaktionen knappast kommer sig ur "ingenting". I det fall TS inte trollar så döljer det sig nog en del i berättelsen. Tyvärr verkar det ju lite trendigt att skapa trolltrådar, senast i raden minns jag den osannolika badrumsrenoveringen samt den magiska uppsättningen av tapeten. Nja säger jag.scim skrev:Jag tycker det är du som står för den ytterst märkliga tolkningen i det här fallet. Jag renoverade min förra lägenhet kvällstid i ett år, men det innebar givetvis inte att jag höll på varje kväll, långt ifrån. Dessutom verkar ju parkeringsgrälet vara minst lika bidragande och där ser jag inte vad TS ens kunnat göra annorlunda.
D
Daniel_82
Medlem
· Västra Götaland
· 629 inlägg
Daniel_82
Medlem
- Västra Götaland
- 629 inlägg
Vet inte om det är troll eller inte då jag inte känner personen. Tycker vist lite konstigt med lite respons från TS, men kan ju finnas anledning bakom. Då det är väldigt hemskt när man råkar ut för något i eller vid sitt hem så är det väldigt jobbigt.Robert63 skrev:Fortsätt tolka du. Den stora skillnaden mellan dig och mig i det här fallet är att jag inte tror att det har hänt, alternativt att det ligger väldigt mycket annat bakom, då reaktionen knappast kommer sig ur "ingenting". I det fall TS inte trollar så döljer det sig nog en del i berättelsen. Tyvärr verkar det ju lite trendigt att skapa trolltrådar, senast i raden minns jag den osannolika badrumsrenoveringen samt den magiska uppsättningen av tapeten. Nja säger jag.
Sedan så finns det väldigt många idioter och vissa behövs det inte mycket till för de ska bli hotfulla.
Har tidigare suttit i styrelse och där så har man fått en hel del hot och vist då har varit den som hotat inte fått som den ville men där vi kom med vettiga anledning och försökte förklara väldigt många gånger men personen vägrade lyssna och hotade i stället.
Sedan om grannen hör dig större en gång eller låta så kan den få för sig att allt oljud eller skit är dit fel. Slapp hot men hade problem med en granne och påtalade det för den. Då kom något som jag märkt är rätt vanligt som försvar så börjar grannen klaga allt och säga det jag som gjort massa saker vilket jag var helt oskyldig till, samt det ironiska om jag nu använder det rätt då jag inte längre sitter kvar i styrelse hade påtalat det till styrelsen.
Medlem
· Västmanland
· 194 inlägg
Hej igen, jag ber om ursäkt för få svar i ämnet, det senaste dygnet har faktiskt varit rätt så turbulent.
Jag har nu uppdaterat min polisanmälan, återigen kontaktat styrelsen dock är ordförande på semester i tre veckor till, och ingen av de andra vet riktigt hur de ska gå vidare med ärendet. Det vore även bra om styrelsen kunde ta tag i kameraövervakning, det bör dock ta alltför långt tid, och enligt polisen får jag inte montera en kamera för att vilma min parkeringsplats från lägenheten. Givetvis kan jag göra det oavsett men hur ser polisen kring olagligt filmat bevismaterial när någon skär sönder mina däck?
Tillägg: Givetvis renoverar jag inte varje dag fram tills klockan tio, jag har ett heltidsjobb och ett företag att ta hand om också. Utan någon statistik skulle jag gissa på att jag håller på tre gånger i veckan, och oftast slutar jag renoverar kring niotiden, dock har det blivit fram till tio ett flertal gånger.
Jag har nu uppdaterat min polisanmälan, återigen kontaktat styrelsen dock är ordförande på semester i tre veckor till, och ingen av de andra vet riktigt hur de ska gå vidare med ärendet. Det vore även bra om styrelsen kunde ta tag i kameraövervakning, det bör dock ta alltför långt tid, och enligt polisen får jag inte montera en kamera för att vilma min parkeringsplats från lägenheten. Givetvis kan jag göra det oavsett men hur ser polisen kring olagligt filmat bevismaterial när någon skär sönder mina däck?
Tillägg: Givetvis renoverar jag inte varje dag fram tills klockan tio, jag har ett heltidsjobb och ett företag att ta hand om också. Utan någon statistik skulle jag gissa på att jag håller på tre gånger i veckan, och oftast slutar jag renoverar kring niotiden, dock har det blivit fram till tio ett flertal gånger.
Det är ju skillnad på att måla väggar och borra med slagborren varje kväll så ordet renovera kan ha många betydelser.
Jag har viss förståelse att andra kan bli irriterade om man tex kör bilning av betonggolv varje dag i flera månader för det kan ju finnas andra med heltidsjobb, men med andra tider än dina, som ska sova när du renoverar.
Jag har viss förståelse att andra kan bli irriterade om man tex kör bilning av betonggolv varje dag i flera månader för det kan ju finnas andra med heltidsjobb, men med andra tider än dina, som ska sova när du renoverar.
Delvis beroende på att jag har lite tråkigt. Sedan finns det ju trots allt en liten möjlighet att något hänt vilket framgår om du läser vad jag skrivit, men jag tror inte att den berättelse TS återger speglar båda sidorna av mynten speciellt rättvist.scim skrev:
Visst gör det, men att något eskalerar till att gå helt bananas med närmast ett mordhot för en ren skitgrej på så kort tid, är nog ytterst sällsynt, betänk att de är grannar i en brf, de är inga överförfriska främlingar som möts på krogen. I det fall något hänt här så tror jag TS undviker att berätta något av vikt.Daniel_82 skrev:
Som en blixt från klar himmel blir TS under kort tid utsatt för hemfridsbrott, uppfattar att någon söker efter ett slagsmål samt att en annan person drar kniv. Om så är fallet, så tror jag det är mer komplicerat än vad TS framställer det som. Om det nu hänt något vill säga.
Du kan om du vill (fortfarande inte lagligt) montera en kamera i lägenheten som är riktad mot din bil, kamerabilden visar du direkt på en monitor (så att du kan göra annat samtidigt) (fortfarande olagligt), så fort du ser något tar du upp någon handhållen kamera och börjar filma, denna film är laglig.
För att minska konfliktrisken på parkeringen kan du snacka med den som har rutan till vänster om dig och komma överens om att du backar in din bil och att du kommer att stå så att backspeglarna nästan tar i varandra. På så sätt skapar du så mycket utrymme som möjligt till höger om din ruta.August Eriksson skrev:
Vi var några bilägare körde den varianten i BRF som jag bodde i tidigare där rutorna var dimensionerade för Fiat 500 och vi hade alla Volvo av diverse modeller. Varannan backade in och varannan körde in sina bilar.