7 799 läst ·
9 svar
8k läst
9 svar
Hörnbadkar utan bubbel.
När vi renoverade vårt badrum så fanns det ett helt nytt vanligt hörnbadkar.
Såhär i efterhand har vi förstått att det är nästan lika dyrt att köpa en blandare för sargmontering som det hade varit att köpa ett nytt badkar med bubbel.
Nu är det lite sent för det.
Någon som kan tipsa om ett hörnbadkar utan bubbel med blandare för max 10000kr?
alternativt är ju om någon hittat en grymt billig blandare.
Såhär i efterhand har vi förstått att det är nästan lika dyrt att köpa en blandare för sargmontering som det hade varit att köpa ett nytt badkar med bubbel.
Nu är det lite sent för det.
Någon som kan tipsa om ett hörnbadkar utan bubbel med blandare för max 10000kr?
alternativt är ju om någon hittat en grymt billig blandare.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Gustavberg har hörnbadkar, det är ur serien med bubbelbadkar men det går att köpa utan bubbelsystem. http://www.gustavsberg.se/bubbelbadkar.asp
Klicka vidare på modeller även om du bara ser retangulära badkar, då får du upp även hörnbadkar. Hornbach är nog billigast.
Titta efter kampajer.
Du kan Ringa till Gustavbergs och höra om det är några kampanjer på gång.
Klicka vidare på modeller även om du bara ser retangulära badkar, då får du upp även hörnbadkar. Hornbach är nog billigast.
Titta efter kampajer.
Du kan Ringa till Gustavbergs och höra om det är några kampanjer på gång.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Ja, de har både separata som skall sitta på väggen och även blandare som monteras direkt i badkaret. Själv föredrar jag väggmonterade.
Tycker att blandare som är monterade i karet är bökiga. Det är en slangar som går ner i badkaret och så fort man flyttar sig så åker den ner i karet, det är ett evigt dragade men det är ju personligt vad man tycker. De snygga badkaren är ju inte tillverkade i emalj
. Det är lättare att göra rent runt kranarna när de sitter på väggen.
Tycker att blandare som är monterade i karet är bökiga. Det är en slangar som går ner i badkaret och så fort man flyttar sig så åker den ner i karet, det är ett evigt dragade men det är ju personligt vad man tycker. De snygga badkaren är ju inte tillverkade i emalj
Tjena! Victoryspa i Hjärnarp säljer fina grejer till bra priser. Fick pris på ett hörnbadkar för 2 pers utan bubblor för 9000:- Ska köpa det nu i sommar när mitt bygga kommit igång..
En kompis köpte ett där för ett halvår sedan och är supernöjd, och det är en noggrann jäkel som inte köper nåt skit..
Kolla victoryspa.se
En kompis köpte ett där för ett halvår sedan och är supernöjd, och det är en noggrann jäkel som inte köper nåt skit..
Kolla victoryspa.se
Jag vill helst inte ha väggmonterade. Tycket det är så jäkla fult att ha en lång kran på väggen.HEM2121 skrev:Ja, de har både separata som skall sitta på väggen och även blandare som monteras direkt i badkaret. Själv föredrar jag väggmonterade.
Tycker att blandare som är monterade i karet är bökiga. Det är en slangar som går ner i badkaret och så fort man flyttar sig så åker den ner i karet, det är ett evigt dragade men det är ju personligt vad man tycker. De snygga badkaren är ju inte tillverkade i emalj. Det är lättare att göra rent runt kranarna när de sitter på väggen.
vill helst hitta med paketpris så själva blandaren kostar mer än karet.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Titta på denna http://www.gustavsberg.se/bubbelbadkar_41037.aspAnneFi skrev:
Får du inte fram det så titta under bubbelbadkar och sedan badkarsblandare.
Btiken gör säkert ett paketpris.
Tack så mycket! betydligt billigare blandare än vad jag hittat tidigare.HEM2121 skrev:
Gustafvsberg är väl också ett okej märke?
min rörläggare är lite ganska ärlig av sig och monterar inte in dåliga saker
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Gustavberg är ett bra märke.
Hansgrohe, FM Mattsson är också bra.
Det finns då och då kampanjer och Hornbach och Bauhaus
har ju sina prisgarantier, dvs om du har fått ett lägsta pris hos någon
kan du åka upp till någon av dessa varuhus och få ytterligarre 10% (Hornbach) eller 12 % hos Bauhaus på ditt lägsta pris. Pruta kan man också göra
Hansgrohe, FM Mattsson är också bra.
Det finns då och då kampanjer och Hornbach och Bauhaus
har ju sina prisgarantier, dvs om du har fått ett lägsta pris hos någon
kan du åka upp till någon av dessa varuhus och få ytterligarre 10% (Hornbach) eller 12 % hos Bauhaus på ditt lägsta pris. Pruta kan man också göra
Redigerat:
Klicka här för att svara