Har letat och det e svårt att få tag på ett hörnbadkar utan bubbel å jet, någon som har tips på leverantörer? Dubbelhandfat med underskåp i ek, tacksam för tips där med.

Vi har siktet inställt på Ifö:s Caribia hörnbadkar.

Sedan har IDO och Gustavsberg (Svenska badkar) modeller som går att få utan apparatur.

Vi har Ifö Caribia hörnkar och är nöjda.
Anders

Vi har ett hörnbadkar av märket Dansani och är väldigt nöjda med det!

Pernilla

...eller kan jag bli omvänd? Vi väljer bort bubbel och jetstrålar för att slippa en sak till som ska rengöras, för visst är det ett jäkla jobb eller har jag fel? Sen så kan jag inte påstå att de bubbelkar som jag suttit i är så avslappnande med en motor som låter som attan. Omvänd mig gärna.

Hos de flesta seriösa tillverkare lär du kunna välja ett hörnbadkar helt utan munstycken.

Westerbergs Bali 05 t.ex.

Bauhaus hade två varianter av hörnbadkar utan bubbel när jag tittade för några veckor sedan. Troligen mest tänkta för inbyggnad, men jag såg front till ett av dem i alla fall..

Om jag skulle köpa badkar idag så hade jag lätt valt bort bubblor och jet.
Det väsnas, det kyler vattnet onödigt fort när man blandar i en massa luft och man måste se till att det inte står vatten i slangarna som står och blir äckligt!

Någon som vet om man gjort några tester av bubbelbad? Jag saknar information om hur många db som badkaret låter, det skriver dom ut på diskmaskiner mm varför inte bubbelbad.

Jag är också nyfiken på tester av ljudnivå. Jag har titt som tätt lite ont i rygg och axlar, så bubbelbad vore superskönt av den anledningen. Men man vill ju inte bli döv på kuppen ...

Engan23 skrev:
Har letat och det e svårt att få tag på ett hörnbadkar utan bubbel å jet, någon som har tips på leverantörer? Dubbelhandfat med underskåp i ek, tacksam för tips där med.
Vi köpte ett Bara Round från Svenska Badkar. Extra djupt och extra långt coh kostade skjortan. Men det blev GRYMT bra så jag ångrar inte köpet. Vi ville absolut inte ha något bubbelbad, eftersom det bara bullrar och känns ohygieniskt på något sätt.

Badrumsmöbel så tog vi Ikeas köksmöbel med luckor i solid ek (Ulriksdal har jag för mig att luckorna heter) och sen köpte vi till en solid ekskiva (42 mm) och försänkte ett Villeroy & Boch 66cm handfat. Blev grymt bra det med!!!

//Rob

comrornette.se där kan du välja vilken utrustning du vill ha,mkt fina.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.